Monday, May 28, 2018

صفحه نخست » نتانیاهو: هیچ مجالی برای حضور نظامی ایران در سوریه وجود ندارد

Netanyahoo.jpgالعربیه - بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه ۲۸ مه تاکید کرد هیچ مجالی برای حضور نظامی ایران در سوریه وجود ندارد.

به گزارش رسانه‌ها، نتانیاهو که در حضور فراکسیون حزبش در پارلمان اسرائیل سخن می‌گفت و از اسرائیل پخش شد، اظهار داشت: «موضع ما درباره سوریه واضح است. معتقدیم هیچ مجالی برای هیچ‌گونه حضور نظامی ایران در هیچ جای سوریه وجود ندارد».

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نتانیاهو یکشنبه هم در جلسه دولت اسرائیل کفته بود که تل‌آویو با هر تلاش ایران برای انتقال اسلحه مرگبار به لبنان یا تولیدشان در این کشور مقابله خواهد کرد.

او افزود: «برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به اسلحه هسته‌ای تلاش خواهیم کرد و هم‌زمان، با هرگونه موضغ‌گیری نظامی ایران در سوریه علیه‌مان، مقابله خواهیم کرد».

نتانیاهو ادامه داد: «با مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تعطیلات آخر هفته گفت‌وگئ کردم. به او گفتم که من موضع ثابت دولت آمریکا علیه توافق هسته‌ای و تعرض‌های ایران به منطقه‌مان را ارج می‌نهم».

او ادامه داد: «نظام ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه است. اقدام علیه تجاوزهای ایران هنوز پایان نیافته است. برای دست نیافتن ایران به اسلحه اتمی تلاش می‌کنیم. هم‌زمان علیه پا گرتفن ارتش ایران در سوریه اقدام می‌کنیم. همچنین اجازه نمی‌دهیم که ایران اسلحه مرگبار از سوریه به لبنان منتقل کرده یا آن را در لبنان تولید کند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy