Wednesday, May 30, 2018

صفحه نخست » عضو کمیسیون آموزش‌: ممکن است رای به آزادی معلم متجاوز داده شود

falahati_052918.jpgفلاحتی عضوکمیسیون آموزش و پرورش با اشاره به اتفاق ناگوار تجاوز به دانش اموزان مدرسه ای در غرب تهران، می‌گوید نوع مجازت و برخورد با این مجرم بر عهده قوه قضاییه است و ما باید از بعد آموزشی و تربیتی به این مسئله نگاه کنیم، زیرا نظارت های صحیح بر مدارس دولتی و غیردولتی صورت نمی‌گیرد و آموزش‌ها و مهارت های لازم زندگی و جنسی به خانواده ها و دانش اموزان داده نمی‎شود.
ممکن است رای به آزادی معلم متجاوز داده شود
فلاحتی افزود: این اتفاق در مدرسه بوده و امر تقبیح شده‌ای است، اما خب قاضی در نهایت باید نوع مجازات این فرد خاطی را مشخص کند و طبیعتا این جرم هم عرض با تجاوز به عنف نیست و احکام آن هم زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است. لذا بحث قوه قضاییه و نوع برخورد آنها با موضوع بحث دیگری است و بحث ما از منظر آموزشی و تربیتی است. اصلا ممکن است فردا قاضی پرونده تشخیص دهد که میزان این جرم به گونه‌ای نیست که فرد بخواهد در زندان بماند و این شخص آزاد شود و حق قاضی است، اما آیا این فرد دیگر صلاحیت حضور در مدرسه و فضای آموزشی را دارد؟ طبیعتا خیر. به نظرم در سال‌های اخیر به فضای پرورشی و فکری ما در مدارس بی توجهی می‌شود.

فرهاد فلاحتی، با بیان اینکه ما مسلمانیم و جامعه و حکومت ما بر مبنای اسلامی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: باور ما نیز این است دین اسلام یک دین کامل است و زمانی که به محتوای آن ورود پیدا می‌کنیم متوجه جامع و کامل بودن آن می‌شویم و به همان میزان که به مسائل خانوادگی و مذهبی توصیه شده به آموزش مسائل اخلاقی و جنسی و آموزش آن به نوجوانان و فرزندانمان نیز توصیه شده است و به نظرم همین موارد ما را حتی از اسنادی مانند سند 2030 نیز بی‌نیاز کرده است، به شرطی که عزم جدی و راسخ در اجرایی کردن آن در جامعه را داشته باشیم.

فلاحتی ادامه داد: ما در یک دوره‌ای مربیان پرورشی داشتیم که با دقت زیادی به مسائل آموزشی توجه می‌کردند اما در سال‌های اخیر متاسفانه جای اینگونه مربیان که مهارت‌های زندگی و جنسی را به خانواده‌ها و دانش آموزان ، آموزش دهند به شدت خالی است. معتقدم نقش مربیان و معلمان پرورشی باید پررنگ تر شود و در مدارس فعال شوند و با اولیا و دانش آموزان به صورت مرتب صحبت کنند و کلاس‌ها و برنامه های خاص آموزشی را در این خصوص به آنها ارائه دهند.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy