Thursday, May 31, 2018

صفحه نخست » ۶۸ تن از افراد سپاه قدس و تشکلات شیعه در سوریه، در حملات اسرائیل کشته شدند

sepahSyria_053118.jpgیک سازمان حقوق بشر سوری می گوید که در جریان بمباران های دو ماه اخیر اسرائیل در خاک سوریه، ۶۸ نفر از افراد سپاه قدس و یا نیروهای وابسته به حکومت اسلامی ایران به هلاکت رسیده اند. حکومت ایران فقط یک مورد از قربانیان را مورد تائید قرار داده و آن پس از بمباران انبار پهپادهای حکومت ایران در نزدیکی فرودگاه تی - ۴ در شمال سوریه بود.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، سازمان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است، به تعداد دقیق افراد سپاه قدس که کشته شده اند اشاره نکرد، ولی گفت که عدد اعلام شده، شامل نیروهای شیعه تحت فرمان سپاه قدس ایران بوده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

حکومت ایران ادعا می کند که در خاک سوریه هیچ جنگجویی ندارد و افراد اعزامی، همگی مستشاران نظامی هستند که به درخواست و دعوت دولت سوریه به آن کشور رفته اند.

ولی دانی دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل، دو ماه پیش فاش ساخت که شمار سپاهیان ایرانی که به سوریه اعزام شده اند حدود ده هزار نفر است که حدود یازده هزار نفر نیز از گروه های شیعه افغانی و عراقی زیر نام فاطمیون و زینبیون در سوریه می جنگند و همچنین بیش از شصت هزار نفر شهروندان جوان سوری که به خدمت رژیم ایران درآمده و یک نیروی محلی برپا ساخته و حقوق بگیر رژیم اسلامی ایران هستند.

به گزارش سازمان حقوق بشر سوریه، در کنار ۶۸ نفر افراد سپاه پاسداران و نیروهای وابسته به آن ها که در جریان حملات هوایی اسرائیل هلاک شده اند، ۲۸ تن از سربازان سوری نیز کشته شده اند.

با آن که در روزهای اخیر گزارشی از حملات احتمالی نیروی هوایی اسرائیل علیه مراکز استقرار سپاه قدس انتشار نیافته، برخی محافل خبری گفته اند که این ضربات، هرگاه ضروری باشد، همچنان ادامه دارد.

نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاع بارها گفته اند که به هیچ بهایی اجازه داده نخواهد شد که رژیم ایران در سوریه پا بگیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy