Friday, Jun 1, 2018

صفحه نخست » واکنش فدراسیون فوتبال ایران به لغو بازی تیم ملی با یونان و کوزوو

fifaWC_060118.jpgدویچه وله - فدراسیون فوتبال ایران پس از لغو دو دیدار در برابر تیم‌های ملی یونان و کوزوو بیانیه‌ای صادر کرده و مدعی شده است که تیم ملی فوتبال ایران آماده بازی در یونان بوده و به خاطر لغو این دیدار به فیفا شکایت خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایران درباره دو دیدار برابر یونان و کوزوو بیانیه‌ای صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: «لغو دیدار ایران و یونان که برای دوازدهم خرداد و در روز فیفا برنامه‌ریزی شده بود، آسیبی جدی به برنامه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی اردوی آماده‌سازی جهت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ وارد کرد. فدراسیون فوتبال ایران تاسف عمیق خود را از فقدان احترام، اخلاق و مسئولیت‌پذیری فدراسیون فوتبال یونان در هفته‌های اخیر اعلام می‌کند.»

فدراسیون فوتبال ایران هم‌چنین اعلام کرده است: «پس از توافق اولیه که فدراسیون فوتبال ایران تمامی خواسته‌های فدراسیون کوزوو را مورد پذیرش قرار داده بود، خواسته جدید و دقیقه آخری مطرح شد که انجام این دیدار را به طور کلی غیرممکن کرد.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در متن بیانیه اما گفته نشده است، درخواست فدراسیون فوتبال کوزوو چه چیزی بود که فدراسیون فوتبال ایران با آن موافقت نکرد.

این در حالی است که در پیامی که در توئیتر فدراسیون فوتبال کوزوو قرار گرفته، آمده است: «فدراسیون فوتبال کوزوو تأیید می‌کند، توافق‌هایی با فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته بود اما پس از آن طبق اعلام یک مقام، فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده که این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شود که برای فدراسیون فوتبال کوزوو غیرقابل پذیرش بوده و بنابراین بازی لغو شده است.»

به گزارش‌های پیشین بازی دوستانه دو تیم ملی فوتبال ایران و یونان در روز ۱۲ خرداد (۲ ژوئن) قرار بود در استانبول یعنی در محل برپایی اردوی آمادگی تیم ملی ایران برگزار شود.

رسانه‌های داخلی ایران نخست در گزارش‌های خود تنها به لغو دیدار دوستانه دو تیم ملی فوتبال ایران و یونان اشاره کرده بودند، اما توضیحی پیرامون علت لغو بازی داده نشده بود. پس از چندی خبرگزاری آلمان فاش ساخت که لغو این دیدار مربوط به محل برگزاری آن، یعنی استانبول بوده است. خبرگزاری آلمان گفته بود که علت لغو این دیدار به تنش پدید آمده در مناسبات سیاسی ترکیه و یونان باز می‌گردد.

سرانجام مسئولان تیم ملی ایران اعلام کردند که بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و یونان که قرار بود در ترکیه برگزار شود، در یونان برگزار خواهد شد. اما این دیدار سرانجام به علت نامعلومی در یونان نیز برگزار نشد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy