Tuesday, Jun 5, 2018

صفحه نخست » اکبر گنجی صهیونیست که با آمریکا عرق می خورد، خواهان تسلیم بلاشرط ایران به آمریکا شد

AG_060418.jpgاکبر گنجی

من در ماه رمضان فقط سه مقاله سیاسی زیر را نوشته و هر سه را در گویانیوز منتشر کرده ام :

"چرا آیت الله خامنه ای دن کیشوت وار عمری ۲۵ ساله برای اسرائیل تعیین کرد و ائتلاف آمریکایی / اسرائیلی /عربی علیه ایران ساخت؟" .

"ایران را به امید روسیه و چین از صفحه روزگار محو نسازید" .

"سردار: خواهش می کنم اسرائیل را نابود نکن! ".

جناب آقای مرتضی محیط همیشه در برنامه های خود به شدت مرا مورد لطف خود قرار می دهند. دفاع شدید آقای محیط از کودتای ژنرال سیسی در مصر و مخالفت شدید من با آن کودتا و کشتارهای وسیعش (که سازمان عفو بین الملل آن را "بدترین کشتار تاریخ معاصر مصر" خواند)، یکی از مواردی بود که موجب شد جناب محیط بارها در برنامه های خود مرا مورد لطف و محبت به شیوه خودشان قرار دهند.

آقای دکتر محیط در برنامه این هفته "استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی" ، از دقیقه ۳۶ تا دقیقه ۹۳، به نقد مقاله اخیر من می پردازد. ایشان می فرمایند من "ضد پوتین" و "ریاکار" هستم و آگاهانه به من نسبت داده اند که گفته ام باید:

"تسلیم بلاشرط به آمریکا [شد]. منظور [گنجی از تیتر مقاله اش] این است که تسلیم بلاشرط به آمریکا شویم... اگر ایران نخواهد محو بشود باید با آمریکا مذاکره کند، با آمریکا سازش کند و باید با آمریکا کنار بیاید...باید تسلیم آمریکا بشویم والا از صفحه روزگار محو خواهیم شد...در واقع اکبر گنجی همه شرایط ۱۲ گانه پمپئو را پذیرفته...پدر من به من درس وطن فروشی یاد نداد. بنابراین درس وطن فروشی به ما یاد ندهید آقای اکبر گنجی...آقای پمپئو که این ۱۲ مورد را پیشنهاد داده هیچ کس نمی تواند [بپذیرد] مگر شما آقای اکبر گنجی، این ۱۲ مورد را بپذیرید و با آمریکا بنشینید عرق بخورید. ملت ایران این ها را نمی پذیرد...آمریکا پایگاه نظامی [در ایران] می خواهد. شما [گنجی] می گوئید چه اشکالی دارد؟ کره جنوبی پایگاه نظامی دارد، آلمان پایگاه نظامی دارد. ببین چه زندگی مرفه و خوبی دارند. منتهی آیا آمریکا ما را مثل کره جنوبی و آمریکا باهامون رفتار خواهد کرد؟ ابدا آقای اکبر گنجی...اگر جلوی این گروه های تروریستی در ۲۰۱۵ [در سوریه و عراق] گرفته نمی شد، ما می دانستیم که کجا را گرفتند ؟ دروازه بغداد و آمدند تا مرز ایران. اگر دمشق سقوط می کرد آقایون اصلاح طلب، آقای اکبر گنجی، ایران مستقیما در معرض تلاشی و نابودی[قرار می گرفت]، اون زمان بود که واقعا ایران از صفحه روزگار محو می شد. به این دلیل است که ایران هم وارد سوریه شد...پوتین دوستی خود را با اسرائیل، با ایران، با ترکیه، با مصر، با لبنان و با عربستان سعودی حفظ کرده، با همه این ها. آقای اکبر گنجی! آره با همه این ها حفظ کرده. ولی هنوز ایران دوستش است. مگر شما و یاران صهیونیست تون ، و هاآرتص، و چیز، بخواهند اختلاف بیندازند، بخواهند به نا امیدی بکشند...آره سیاست ها بسیار پیچیده است آقای اکبر گنجی...این یک جواب به آقای اکبر گنجی...آیا اکبر گنجی این را [ که آمریکا به هیچ قانون بین المللی پایبند نیست و به دنبال سلطه بر جهان تک قطبی است] می داند؟ علتش چیه؟ علتش اقتصاد سیاسی سرمایه داری، یعنی سیستم مورد محبت این آقایان [اصلاح طلب و گنجی] است، این ها که نمی دانند اقتصاد سیاسی سرمایه داری چیه؟ این ها که اعتقاد به امپریالیسم ندارند...ولی روسیه و چین فقط صلح و وقت می خواهند. فقط یک نمونه به آقای اکبر گنجی بگم. روسیه با این که بودجه نظامیش یک پانزدهم آمریکاست، و یک بیستم بقیه یارانش است، امسال بودجه نظامیش را برای سال آینده کاهش داده...چین و روسیه خواهان جهان چند قطبی هستند آقای اکبر گنجی. منافع ما در کجاست؟ آیا در جهان تک قطبی و جنگ طلب و دشمن خونین و تاریخی [یعنی آمریکا] و یا قطبی که خواهان جهان چند قطبی است؟...منافع ما در اینه که طرفدار جهان چند قطبی باشیم آقای اکبر گنجی. بحث من با ایشون اینه...منافع ما در این است که تسلیم بلاشرط آمریکا نشویم و تن به ذلت ندیم...ایران از صفحه روزگار محو نخواهد شد، اگر برخلاف شما اصلاح طلب ها و آقای اکبر گنجی هم در داخل علیه این رژیم بایستیم، که شما نمی خواهید بایستید و مردم را منع می کنید از مقاومت. هم در برابر دشمن خارجی[آمریکا]. یعنی سیاست آقای [ابوالفضل ] قدیانی نه شما که ۱۸۰ درجه در خلاف جهت هستید".

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

یک بار به دقت به ۷ ادعای آقای مرتضی محیط بنگرید:

اول- گنجی خواهان تسلیم بلاشرط ایران به آمریکا است.

دوم- گنجی خواهان پذیرش شرط های ۱۲ گانه پمپئو از سوی ایران است.

سوم- گنجی درس وطن فروشی به ایرانیان می دهد.

چهارم- گنجی تأسیس پایگاه نظامی آمریکا در ایران را تجویز می کند.

پنجم- گنجی و دوستان صهیونیست اش می خواهند بین روسیه و دیگر دولت ها اختلاف بیندازند.

ششم- گنجی با آمریکا [دونالد ترامپ؟ پمپئو؟ جان بولتون؟ جینا هسپل رئیس سازمان سی ای ای؟ ایوانکا ترامپ؟ و...] عرق خوری می کند. عرق خوری در افطار و سحر رمضان- آن هم با این افراد، چون با آمریکا که نمی شود عرق خوری کرد - چه حالی دارد؟ به قول مولانا:"باده غمگینان خورند و ما ز می خوش دلتریم/ رو به محبوسان غم ده ساقیا افیون خویش".

هفتم- گنجی پوتین ستیز و ریاکار است.

این تهمت ها نه واقعیت دارند ، نه در مقاله های اخیر یا مقاله ها و سخنان قبلی من وجود دارند. هیچ شاهد و قرینه ای برای تأیید این تهمت ها در افکار و گفتار و رفتار من وجود ندارد.

آقای مرتضی محیط در گام اول ۷ تهمت می سازد. در گام دوم آن ۷ تهمت را به من نسبت می دهد. در گام سوم ، تهمت هایی را که به من نسبت داده، نقد می کند. کاش آقای محیط حداقل این سه مقاله را خوانده بودند و آن ها را نقد می کردند، نه این که تهمت ها و سخنان کاذب خودشان را نقد کنند.

این حق آقای دکتر محیط است که مارکسیست- لنینیست ارتدوکس باشند. اما نه پوتین و نه روسیه کنونی، مارکسیست - لنینیست نبوده و نیستند. برای من قابل فهم نیست که چرا انتقاد از پوتین و روسیه تا این حد موجب برآشفتگی برخی از مارکسیست- لنینیست ها می شود؟ پوتین البته عضو "گا. گ. ب" بوده است. از استالین هم همچنان تجلیل به عمل می آورد. جسد مومیایی لنین را هم می گوید باید نگاه داشت، چون جزیی از تاریخ ماست؛ ولی پوتین مارکسیست - لنینیست نیست. او رهبری "گروه مافیایی" حاکم بر روسیه را بر عهده دارد. اگر دفاع مارکسیست- لنینینست ها از اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی موجه باشد، دفاع آنان از روسیه پوتین موجه نیست.

البته مواضع من قابل نقد است. این ها مواضع من هستند: من ایرانی و مدافع موجودیت و سربلندی ایران و ایرانیان هستم، نه روس و شیفته روسیه یا هر دولت دیگری. هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی روسیه را بر ایران ترجیح نمی دهم. ایران تحت هیچ شرایطی نه تنها نباید به جنگ با آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی کشیده شود، بلکه باید دارای همان روابطی با این سه کشور باشد، که با چین و روسیه دارد. به عنوان یک صلح طلب مخالف تجاوزهای نظامی به خاورمیانه و کلنگی کردن آن بوده و هستم. در جنگ شیطانی سوریه؛ دست های بشار اسد، علی خامنه ای، ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان، بن سلمان، بنجامین نتانیاهو، باراک اوباما، هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ، حزب الله لبنان، گروه های تروریستی اسلام گرای مورد حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ترکیه ، و...؛ به خون مردم غیر نظامی آلوده است. منافع همه دولت ها آنان را به خون آشامی تبدیل کرده که با خون مردم سوریه زندگی می کنند. آمریکا و ترکیه و اسرائیل بیش از یک سوم سوریه را اشغال کرده اند. اسرائیل از القاعده سوریه در طول جنگ حمایت مالی و تسلیحاتی و پزشکی کرده است. البته دست های همه دولت ها به یک اندازه آلوده به خون نیست. ولی پوتین یکی از خونین ترین دست ها را در این جنگ دارد.

فرض محال محال نیست. پس فرض کنیم پوتین همان "مادر ترزا" است. آیا در دفاع از "مادر ترزا" می توان دروغ گفت و تهمت زد؟ آیا تهمت زنی و دروغ گویی رهایی بخش است یا موجب بی اعتمادی و دوری نیروها از یکدیگر می شود؟ با کمال تأسف در فضای سیاسی ایرانی ها همچنان از برچسب زنی برای منکوب کردن افراد استفاده می شود. یعنی به جای نقد دیدگاه های یک فرد، با یک برچسب - به عنوان مثال: یهودستیز ، اسرائیل ستیز، آمریکاستیز، روس ستیز، پوتین ستیز- کار او را یکسره می سازیم. تا وقتی دروغ گویی، تهمت زنی، هتاکی و برچسب زنی سنت جاری و ساری ما باشد، ایران را روز به روز از گذار از دیکتاتوری جمهوری اسلامی به یک "جمهوری دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر و عادلانه فارغ از تبعیض های قومی مذهبی و جنسیتی" دورتر خواهیم ساخت.

لطفا فیلم ایشان را ببینید:

آدرس کانال تلگرام اکبر گنجی: https://telegram.me/ganji_akbar

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy