Friday, Jun 8, 2018

صفحه نخست » پسردایی "فرانسوی" خامنه‌ای، خمینی را با توماس جفرسون و لینکولن مقایسه کرد

mirdamadi_060718.jpgدماوند - سراج‌الدین میردامادی، پسردایی سیدعلی خامنه‌ای که در فرانسه اقامت دارد، با نام بردن از روح‌الله خمینی به عنوان یکی از «بزرگان» ایران، او را با شخصیت‌های بزرگ تاریخ آمریکا مانند توماس جفرسون و آبراهام لینکولن مقایسه و از هزینه ده‌ها میلیاردی بازسازی حرم او دفاع کرده است.

او در توییتر نوشت: ‏«هیچگاه عظمت فرهنگی و هنری و جذابیت معماری ایرانی - اسلامی با تنگ نظری رشد نکرده است. کسانیکه غر می زنند دنیا را ندیده اند، همه جای دنیا برای مقبره بزرگانشان زیباترین بنا را با کمک ذوق و سلیقه هنرمندان آن دیار می سازند و با جذب گردشگر سعی می کنند کشورشان را به دنیا معرفی کنند.»

میردامادی در واکنش به این انتقادات، خمینی را با آبراهام لینکولن و توماس جفرسون، از بزرگترین روسای جمهور تاریخ آمریکا مقایسه کرد و تلویحا گفت چطور آمریکایی‌ها برای ساخت یادبود آنها، هزینه‌های زیادی کرده‌اند اما ایرانی‌ها نباید برای حرم خمینی چنین خرجی بکنند.

205588-183.jpg

برای بازسازی و تزئینات حرم خمینی، ده‌ها میلیارد تومان از سرمایه مردم ایران هزینه شد.

در واکنش شاهین صادق‌زاده میلانی، از مخالفان جمهوری اسلامی، نوشت: «‏همان طوری که گفتم از هر اصلاح طلبی که دیدید نظرش را در مورد خمینی بپرسید. بسیاری از آنها هر قدر هم ادعای آزادیخواهی کنند خمینی را «بزرگ» و شایستهٔ احترام میدانند.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

گفتنی است که سراج‌الدین میردامادی در دولت محمد خاتمی از مدیران دولتی بود و بعد به فرانسه مهاجرت کرد‌. او از فعالان سیاسی جناح موسوم به «خط امام» است که از بازگشت به «دوران طلایی امام راحل» دفاع می‌کنند و از خامنه‌ای به علت عمل نکردن به روش‌های خمینی انتقاد می‌کنند.

میردامادی پس از ریاست جمهوری روحانی مدتی در ایران بازداشت شد و پوشش خبری گسترده‌ای از رسانه‌های خارج کشور مانند دریافت کرد. او پس از مدتی آزاد شد و مجددا به فرانسه بازگشت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy