Friday, Jun 8, 2018

صفحه نخست » تلاش ایران در نشست شانگهای برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

8A40EFDE-5B88-4D30-8B37-E47B14140B9A.jpegنشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور روسای سه کشور چین، ایران و روسیه در شهر چینگ‌دائو چین برگزار می‌شود.

روزهای شنبه و یکشنبه، ۱۹ و ۲۰ خرداد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای شرکت می‌کند.

در حاشیه این نشست، شنبه ۱۹ خرداد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور ایران « بر نتایج مناسب همکاری میان تهران و مسکو در حل بحران سوریه»، تاکید کرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور وسیه در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری با رئیس جمهور ایران درحاشیه اجلاس بین‌المللی شانگهای گفت:«ما با موفقیت در حال همکاری در راستای حل بحران سوریه هستیم».

پوتین همچنین از «حصول نتایج مشخص در این خصوص» خبر داد و تاکید کرد که «در این باره ما باید گفتگو‌ها را ادامه دهیم چرا که نتایج مشخصی حاصل شده است».

اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان هستند و ایران به عنوان عضو ناظر در این نشست شرکت کرده است.

بر اساس این گزارش،‌ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که «در این نشست عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای برای نشان دادن حمایت از توافق هسته‌ای به ایران پیشنهاد شود».

گفته می‌شود که در این نشست، رئيس جمهور ایران در دیدار با شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهوری چین و روسیه، برای یافتن راه‌های مقابله با تحریم‌های امریکا رایزنی خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy