Sunday, Jun 10, 2018

صفحه نخست » رهبران آمریکا و کره شمالی برای دیدار با یکدیگر وارد سنگاپور شدند

trump-Kim01.jpgدویچه وله: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، وارد سنگاپور شدند. قرار است این دو روز سه‌شنبه ۱۲ ژوئن با هم دیدار کنند. محور گفت‌وگوی ترامپ و کیم برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از شرکت در اجلاس هفت کشور صنعتی (جی۷) در کانادا روز یکشنبه (۱۰ ژوئن / ۲۰ خرداد) وارد سنگاپور شد.

هدف ترامپ از سفر به سنگاپور دیدار و گفت‌وگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است. این دیدار که قرار است روز سه‌شنبه انجام گیرد نخستین دیداری است که میان یک رئیس جمهور آمریکا و یک رهبر کره شمالی صورت می‌پذیرد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

موضوع‌های محوری گفت‌وگو میان ترامپ و کیم برنامه اتمی و برنامه موشکی کره شمالی خواهد بود. آمریکا امیدوار است بتواند کره شمالی را به چشم‌پوشی از برنامه‌تولید سلاح اتمی‌اش برانگیزد.

ترامپ پیش از آغاز سفر به سنگاپور گفت که دیدار او با کیم "موقعیتی نادر" برای نزدیک شدن به کره شمالی است که دهه‌ها در انزوا بوده است. ترامپ همچنین گفت که چنین دیداری را "به معنای واقعی کلمه ورود به عرصه‌ای ناشناخته" می‌داند و در عین حال نسبت به آن "واقعا خوشبین" است.

رهبر کره شمالی نیز اندک زمانی پیش از ترامپ وارد سنگاپور شده بود. ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور، به استقبال کیم در فرودگاه آمده بود. کیم پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی سنگاپور با لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور، هم دیدار کرد.

کیم جونگ اون با پرواز شرکت هواپیمای چینی "ایر چاینا" عازم سنگاپور شده بود. سفر او به این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا بلندترین سفر او از زمانی است که در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید. هیأتی پرشمار او را در این سفر همراهی می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy