Monday, Jun 11, 2018

صفحه نخست » رسانه‌ رسمی کره شمالی: زمانه تغییر کرده

NK_061118.jpgرادیو فردا - مقام‌های آمریکایی و کره شمالی آماده دیدار تاریخی روز سه‌شنبه میان رهبران دو کشور می‌شوند. خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید مذاکرات بر اساس «نیاز زمانه‌ای که تغییر کرده» به موضوعات خلع سلاح، صلح و مسائل دیگر می‌پردازد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، هر دو روز یک‌شنبه وارد سنگاپور شدند؛ آقای ترامپ با هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در پایگاه هوایی «پایا لبار» و آقای کیم، با یک هواپیمای چینی در فرودگاه بین‌المللی «چانگی»، به زمین نشستند. وزیر خارجه سنگاپور که عملا مسئول تدارک مذاکرات در کشورش است، از رهبران آمریکا و کره شمالی استقبال کرد.

مقام‌های هر دو کشور در حال حاضر آماده گفت‌وگوهایی می‌شوند که قرار است ۹ صبح روز سه‌شنبه به وقت سنگاپور، (۵:۳۰ صبح به‌وقت تهران) برپا شود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دوشنبه ۲۱ خرداد، یک روز پیش از دیدار ترامپ و کیم، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت «موضوعات گسترده‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت: برقراری روابط تازه‌ای میان جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) و ایالات متحده، ایجاد سازوکار پایداری برای حفظ صلح در شبه‌جزیره کره، موضوع دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و دیگر مسائل مهم برای دو طرف؛ مسائلی که گفت‌وگوها در مورد آن‌ها، بر اساس نیاز زمانه‌ای که تغییر کرده، صورت می‌گیرد».

trumpNK.jpg

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده که دیدار ترامپ و کیم جونگ‌اون، «درحالی صورت می‌گیرد که جهان بر آن متمرکز است و انتظارات بسیاری از آن دارد».

دونالد ترامپ روز گذشته گفته بود دیدار پیش‌رو «بختی‌ست، که تکرار نمی‌شود». رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیش از راهی‌شدن به سوی سنگاپور به خبرنگاران گفت «فکر می‌کنم در همان لحظات اول، خواهم دانست که آیا اتفاق مثبتی خواهد افتاد یا نه، و اگر فکر کنم اتفاقی نخواهد افتاد، وقت خودم را تلف نمی‌کنم و نمی‌خواهم وقت او (کیم جونگ‌اون) را هم تلف کنم».

دیدار ترامپ و کیم؛ مذاکرات «سریعتر از حد انتظار» پیش‌ می‌رود

یورونیوز - چندین ماه پیش با جنگ لفظی، توهین و تهدید میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، تصور رهبران ایالات متحده و کره شمالی در یک اتاق غیر ممکن می‌نمود اما اندکی مانده به دیدار تاریخی رئیس جمهوری ایالات متحده و رهبر کره شمالی در جهت پایان تنش هسته‌ای در شبه جزیره کره، دونالد ترامپ روز دوشنبه نسبت به نتیجه این نشست ابراز خوشبینی کرد.

همین سال گذشته بود که رهبران دو کشور یکدیگر را «مرد موشکی» و «پیر یاوه‌گوی خرفت» خطا کرده بودند.

کاخ سفید نیز روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات مقامات ایالات متحده و پیونگ یانگ «سریعتر از حد انتظار» پیش می‌رود. سخنگوی کاخ سفید افزود که آقای ترامپ زودتر از موعد مقرر و پس از پایان نشست به واشنگتن باز خواهد گشت.

رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا در حالی روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند که ممکن است این مذاکرات رابطه خصمانه واشنگتن و پیونگ‌ یانگ از زمان جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ را پایان دهد و به صلح در شبه جزیره کره بینجامد.

با وجود اختلاف نظر درباره آنچه شامل خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی می‌شود، پیش از دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، مقامات هر دو طرف درباره مراحل مورد نظر در موضوع هسته‌ای زدایی نشستی دو ساعته برگزار کردند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جلسه بسیار «دقیق و با تفصیل» درباره روند خلع سلاح هسته‌ای برگزار شده است. اما وزیر خارجه ایالات متحده از نتیجه این دیدار اطلاعات دقیقی اعلام نکرد.

وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این نشست می‌تواند «فرصتی بی سابقه برای تغییر مسیر روابط و ایجاد صلح و کامیابی» در کره شمالی فراهم کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy