Tuesday, Jun 12, 2018

صفحه نخست » !بیلبورد جنجالی حمایت از تیم ملی؛ زنان ایرانی اینجا هم حضور ندارند

صدای آمریکا - بیلبورد بزرگی که به مناسبت حضور ایران در جام جهانی روسیه در میدان ولی عصر تهران نصب شده، بحث برانگیز شده است.

تصویر روی این بیلبورد که در آن تعدادی از مردان با لباس‌های محلی، به عنوان نماد مناطق مختلف ایران، به شادی می پردازند و هیچ زنی در میان آنها نیست، در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

مردم اعتراض کرده اند که چرا در این تصویر هیچ زنی از اقوام ایرانی به چشم نمی خورد، آن هم در حالی که در ایران هم دختران و هم پسران از تیم ملی فوتبال حمایت می‌کنند.

18-6-13-172511photo_2018-06-13_17-11-16.jpg

wcPoster.jpg

کاربری در توئیتر نوشته است: « اقوام ایرانی کلاً پسرزا هستند و زن و دختر ندارند؟ یا اینکه مردها فقط فوتبال می‌بینند و باید حواسشان به اتحاد ملی باشد؟ یا اینکه فقط مردها اجازه دارند برای فوتبال خوشحالی کنند؟»

کاربر دیگری هم به شعار «با هم قهرمانیم؛ یک ملت یک ضربان» روی بیلبورد اشاره کرده و نوشته است که فقط یک مشکل وجود دارد و آن اینکه در ایران صدها هزار دختر طرفدار فوتبال و بازیکن فوتبال دارد، هیچکدام نقشی در این نداشتند؟

کاربر دیگری هم در توئیتر با اشاره به این شعار و تصویر روی بیلبورد نوشته است: «یک ملت، یک ضربان و فقط یک جنسیت ...»

کاربر دیگری هم نوشته است: «تا دیروز زنان را ورزشگاه راه نمی‌دادند و در دور جدید کلا از مفهوم ملت و یک سرزمین هم حذفشان کردند و اینگونه بود که نخستین ملت بدون وجود و حضور زنان یهو پیدا شد.»

اشاره او به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها است که در سالهای اخیر بارها مورد اعتراض قرار گرفته است. وزارت ورزش وعده داده بود که این مشکل را حل کند و برخی ورزشکاران و هنرمندان هم به این ممنوعیت اعتراض کردند، اما همچنان ورود زنان و دختران به ورزشگاه‌هایی که برخی مسابقات مردان، از جمله فوتبال برگزار می‌شود، ممنوع است.

بیشتر کاربران به این اعتراض کرده‌اند که وقتی به عنوان اتحاد و حمایت از تیم ملی تصویری از تمام اقوام ایرانی طراحی شده است چرا زنان که نیمی از کشور را تشکیل می دهند نقشی در این تصویر ندارند، به ویژه اینکه در سالهای اخیر تیم ملی فوتسال زنان ایران در قاره آسیا به موفقیت های پی در پی دست یافته و قهرمان این قاره شده است. پخش نکردن تصاویر مسابقات این تیم، حتی تصاویر کوتاهی از آن، موجب انتقاد گسترده شهروندان به صدا و سیما شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy