Thursday, Jun 14, 2018

صفحه نخست » واکنش‌ جعفر پناهی، نوری‌زاد و محمد ملکی به بازداشت نسرین ستوده

ایران اینترنشنال - کمتر از یک شبانه‌روز پس از بازداشت نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق‌بشر، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و نیز شخصیت‌های داخلی و خارجی نسبت‌به این بازداشت واکنش نشان داده و خواستار آزادی این فعال حقوق‌بشر شدند.

روز پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه، یک روز پس‌از دستگیری و انتقال نسرین ستوده به زندان اوین، محمد نوری‌زاد، جعفر پناهی، فریده مرادخانی، محمد ملکی، رضا خندان و داود فرهادپور در حمایت از او، مقابل زندان اوین تحصن کردند.

محمد نوری‌زاد، تصاویری از حضورش در مقابل زندان اوین به‌همراه جعفر پناهی، محمد ملکی و دیگران را در کانال تلگرام خود منتشر کرده است.

001.jpgرضا خندان، همسر نسرین ستوده روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ایران‌اینترنشنال، ضمن تأیید خبر بازداشت همسرش، گفت که مأموران امنیتی با جلوه‌دادن خود به‌عنوان «خواستگار» به همسایگان، توانسته‌اند وارد ساختمان منزل ستوده شوند. خندان گفت که همسرش را به دادسرای اوین منتقل کرده‌اند و مدتی پس از آن، توانسته تلفنی با او صحبت کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

نسرین ستوده در این مکالمه به همسرش گفته که به او حکم جلب داده و گفته‌اند که به‌دلیل ۵ سال محکومیت، او را دوباره بازداشت کرده‌‌اند و دلیل انتقالش به اوین را اجرای این حکم اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر، عفو بین‌الملل و نیز انجمن بین‌المللی وکلای مردم، طی بیانیه‌هایی جداگانه، ضمن محکوم‌کردن بازداشت دوباره این وکیل حقوق‌بشر ایرانی، از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر نسرین ستوده را آزاد کنند.

مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی نیز در رسانه‌های اجتماعی، ضمن واکنش به خبر بازداشت دوباره ستوده، از روند ادامه سرکوب فعالان حقوق‌بشر در ایران ابراز انزجار کرده و خواستار آزادی فوری نسرین ستوده شده‌اند.

درحالی‌که واکنش‌های داخلی و خارجی نسبت‌به بازداشت این وکیل شناخته‌شده ادامه دارد، هنوز مقامات قضایی ایران درخصوص علت دستگیری، اظهارنظر نکرده‌اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نسرین ستوده وکالت تعدادی از پرونده‌های سیاسی و حقوق‌بشری ازجمله تعدادی از زنان معترض به حجاب اجباری، موسوم‌به دختران خیابان انقلاب را برعهده داشت. او در سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد که در زندان در اعتراض به ممنوع‌الخروجی همسر و فرزند خردسالش به مدت ۲۸ روز دست به اعتصاب غذا زد. ستوده در سال ۱۳۹۲ از زندان آزاد، اما ممنوع‌الکار شد. او به‌خاطر مبارزات مدنی خود، جایزه انجمن قلم آمریکا و جایزه ساخاروف را دریافت کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy