Thursday, Jun 14, 2018

صفحه نخست » تورنتو سان: کانادا مکان امنی برای مقام های فاسد ایران؟

canada_061418.jpgصدای آمریکا - مقاله ای در روزنامه تورنتو سان از شریل ساپریا، مدیر سیاستگذاری برای کانادا در «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» و سعید قاسمی نژاد، پژوهشگر امور ایران در «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» در آمریکا

دولت جاستین ترودو برای ادامه تلاش ها در برقراری دوباره روابط دیپلماتیک با ایران از سوی قانونگذاران کانادایی تحت فشار قرار گرفته است و ممکن است مسیرش را تغییر بدهد.

شماری از لیبرال ها در پارلمان کانادا از طرح محافظه کاران که خواهان توقف فوری هر مذاکره ای با ایران برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک و همچنین معرفی سپاه پاسداران به عنوان گروهی تروریستی است، استقبال کرده اند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

رژیم ایران از حمایت اش از تروریسم، نقض حقوق بشر و ترویج نفرت دست برنداشته است و مستحق عادی سازی روابط با کانادا نیست.

کمیته امور مالی مجلس عوام کانادا اخیرا به بخش کمتر عنوان شده فعالیت های ایران در مورد پولشویی پرداخت: انجام مبادلات مالی در ظاهر مشروع با استفاده از اعتبار بین المللی و اقتصاد سالم کانادا و وارد کردن پول های کثیف به کانادا برای به اصطلاح سفیدشویی.

مورا جانسون، حقوقدان، از شهود حاضر در کمیته با ابراز نگرانی نسبت به پنهان ماندن ثبت شرکت ها در کانادا گفت: «هر کسی با ۲۰۰ دلار می تواند یک شرکت در کانادا ثبت کند و هویت مالک آن شرکت ناشناس باقی می ماند. آیا ایران و کره شمالی تحت تحریم اند؟ ما اصلا نمی دانیم.» در چنین شرایطی پولشویی، فرار مالیاتی و خلافکاری می تواند به راحتی اتفاق بیافتد.

شاهین شیرخان از دیگر شهود جلسه گفت: «باید درباره مقام های حکومت ایران که تابعیت دوگانه در کانادا دارند تحقیق شود. آن ها پول هایی را از دوبی، اروپا و دیگر نقاط برای پولشویی به کانادا می آورند.»

از کسی پنهان نیست که بسیاری در ایران به کانادا به عنوان مقصد اصلی سرمایه های غیرقانونی نگاه می کنند. فرار مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران به کانادا پس از تلاش قوه قضاییه برای دستگیری او در یک پرونده چند میلیارد دلاری اختلاس نمونه آشکار این امر است. گزارش ها از ایران همچنین از فرار یک کارمند وزارت نفت به کانادا در پی افشای دزدی دهها میلیون دلار حکایت دارد.

سیستم نظارتی مهاجرتی و مالی کانادا باید بانکی از داده ها ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود مقام های فاسد، تجار رابطه دار و ناقضان حقوق بشر از کشورهای خارجی فاسد مانند ایران امکان نخواهند داشت از کانادا به عنوان یک پایگاه پولشویی و مکان امن سوء استفاده کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy