Monday, Jun 25, 2018

صفحه نخست » جمهوری اسلامی همچنان گیج از مرگ برجام است

araghchi_062518.jpgشبکه بیان، در تازه ترین اظهارات عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، از سویی نگرانی بابت بازگشت تحریم ها را شاهد هستیم و از سوی دیگر فریادهایی از آن جنس که علی خامنه ای دستورش را داده بود: بازگشت به شرایط غنی سازی پیش از برجام!

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معاون وزیر امور خارجه در نهمین همایش تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور با بیان اینکه برجام در شرایط غیرعادی به سر می برد ، اظهار داشت : به دلیل خروج آمریکا از برجام- که باید به دلایل آن بپردازیم- وضعیت برجام غیرعادی است. ما و بقیه اعضای باقی مانده در تلاش هستیم اگر بشود برجام به مسیر خود ادامه دهد و اگر نشود به وضعیت ماقبل برجام و حتی فراتر برگردیم.

عراقچی گفت: فعالیت های هسته ای ایران و رفع تحریم ها دو پایه برجام هستند و طبیعی است که تعادل برجام بر روی این دو پایه واقع شده است. اگر هر کدام از این دو پایه از بین برود و متزلزل شود کل برجام متزلزل خواهد شد، الان در چنین شرایطی هستیم. وی اظهار داشت : آمریکا از برجام خارج شد و تحریم ها که بخشی از آن طی دو و نیم سال گذشته برداشته شده بودند ، برگشتند و تعادل برجام که بسیار حساس و ظریف بود به هم خورده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

معاون سیاسی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: دیروز در گفت و گو با یورو نیوز از تعبیر 'اتاق مراقبت های ویژه' استفاده کردم و گفتم که برجام در آی سی یو است. واقعیت این است که برجام از شرایط طبیعی خارج شده است و باید ببینیم آیا می توانیم آن را به حالت تعادل برگردانیم.

نکته ای که به هر دلیلی برخی از سیاستمداران حاضر در دولت نمی خواهند به آن اعتراف کنند، مرگ کامل برجام است نه آی سی یو بودن این توافقنامه. به عقیده بسیاری، برجام، از همان روز نخست که کلید خورد، مرگ خود را به همراه داشت و قرار نبود توافقی ماندگار باشد.

در اختیار قرار ندادن این توافقنامه به سنای آمریکا نیز می تواند یکی از دلایل "قانون" نشدن و فراگیر نشدن آن باشد.

سید عباس عراقچی همچنین نتوانست نسبت به جریاناتی که نسبت به مواضع خارجی جمهوری اسلامی انتقاد دارند، بی تفاوت بگذرد و آنان را کاسب سیاسی خواند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی مواقع ما خودمان در داخل کشور با برخی از اظهار نظرها و صحبت‌ها به ایجاد فضایی که دشمن علاقه‌ مند است که علیه ما ایجاد شود کمک می‌کنیم تصریح کرد: من نمی‌ فهمم که چرا برخی از بازگشت تحریم‌ها لذت می‌ برند. برخی کاسبان تحریمند که آن‌ها سر جای خود هستند برخی نیز کاسب سیاسی هستند و کیف می‌ کنند که تحریم‌ های آمریکا برگردد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy