Saturday, Jun 30, 2018

صفحه نخست » نتانیاهو: آمریکا کمر اقتصاد رژیم ایران را می شکند، و اسرائیل امکان استقرار سپاه قدس در سوریه را نخواهد داد

isr_063018.jpgرادیو پیام اسرائیل، نخست وزیر اسرائیل گفت که رژیم ایران اکنون به خوبی احساس می کند که موعد برقراری تحریم های دوباره نزدیک می شود و به دست و پا افتاده است که در برابر آن چه می تواند بکند. بنیامین نتانیاهو در آخرین پیامی نیز که برای ملت ایران فرستاد، آنان را تشویق کرد که همانگونه که فوتبالیست های ایرانی توانستند تهاجمات رونالدو را در مسابقات موندیال دفع کنند، ملت ایران نیز قادر خواهد بود در برابر زیاده خواهی های رژیم بایستد و آن را خنثی کند.

نخست وزیر که امروز (یکشنبه) پیش از آغاز جلسه هفتگی هیات دولت در اورشلیم سخن می گفت، افزود: «به دنبال این وضع، اکنون بحران اقتصادی در حکومت اسلامی ایران به بالاترین درجه خود رسیده و داده های مربوط به وضع اقتصادی حکومت، این واقعیت را تائید می کند».

یادآوری می شود که حسن روحانی در نشست ویژه ای که روز گذشته (شنبه) همراه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، و برادر او آخوند صادق آملی لاریجانی، در سمت رئیس قوه قضائیه برگزار شد، راه های مقابله با تحریم ها را بررسی کردند تا برای وضع تازه ای که به وجود آمده برنامه ریزی کنند.

ولی آشنایان امور اقتصادی می گویند که بعید می نماید رژیم ایران بتواند در برابر قطع نسبتا کامل درآمدهای نفتی، دوام بیاورد.

علی خامنه ای نیز در سخنان دیروز خود ابراز نگرانی کرد که بازگشت تحریم ها از جانب آمریکا به این هدف است که ملت و حکومت را از هم جدا کند.

در روزهای گذشته بازاریان دست به اعتصاب زدند و گروه هایی از مردم به عملیات اعتراضی پیوستند که در رابطه با افزایش سرسام آور نرخ دلار و در نتیجه بهای اجناس مصرفی بود.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنان خود گفت که رژیم ایران به جای آن که درآمدهای خویش را صرف رفاه مردم کند، آن را در راه حمایت از ترور و دخالت جنگی در کشورهای دیگر به کار می گیرد.

نتانیاهو گفت: دگرگونی مواضع دولت ایالات متحده در برابر رژیم ایران، یک تغییر اصولی و راهبردی است که بر موقعیت اسرائیل نیز تاثیر می گذارد.

نخست وزیر گفت: وقتی من در برابر دنیا ایستادم و این امر را مطرح کردم که باید توافق اتمی موسوم به برجام را باطل ساخت، می دانستم که رسیدن به این هدف یک امر شدنی می باشد و می توان امکان مجهز شدن رژیم ایران به جنگ افزار اتمی را از آن کشور سلب کرد».

نتانیاهو این دیدگاه را مطرح ساخت که امضای برجام، به حکومت ایران امکان داد به مقادیر کلانی پول دسترسی یابد و آن را در راه برنامه های موشکی و حمایت از سازمان های ترور به کار گیرد و بر این باور بودم که باید همه این امکانات را از رژیم ایران گرفت.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش اسرائیل برای جلوگیری از استقرار نیروهای سپاه قدس در سوریه اشاره کرد، و در این رابطه گفت: «در همان حال که ایالات متحده اقتصاد رژیم ایران را به زانو در می آورد، ما نیز در سوریه به تلاش گسترده ادامه می دهیم تا نگذاریم واحدهای نظامی وابسته به رژیم ایران در آن جا استقرار یابند. او گفت اسرائیل نخواهد گذاشت که افراد وابسته به حکومت ایران در هیچ نقطه سوریه ریشه بدوانند و این کار انجام خواهد شد.

نتانیاهو در مورد اوضاع در جنوب سوریه گفت که اسرائیل همچنان از مرزهای خود دفاع خواهد کرد و همرمان کمک های انسان دوستانه ای را در حد توانایی خود، در اختیار آوارگان سوری خواهد گذاشت. نخست وزیر افزود که در عین حال اسرائیل این آوارگان را وارد خاک خود نخواهد کرد و خواستار آن خواهد بود که توافق سال ۱۹۷۴همچنان رعایت شود. به موجب این توافق، ارتش سوریه حق ندارد به مرز اسرائیل نزدیک شود و چندین کیلومتر از عمق سوریه، نوار جداسازی نیروها محسوب میگردد که سربازان سوریه حق نزدیک شدن به آن را ندارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy