Wednesday, Jul 4, 2018

صفحه نخست » پسر ابوبکر بغدادی در سوریه کشته شد

baghdadiSon_070418.jpgرادیو فردا، رسانه تبلیغاتی و خبرپراکنی گروه موسوم به حکومت اسلامی می‌گوید پسر ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه، در جریان نبردی در حمص، غرب سوریه، کشته شده‌است.

شبکه خبری «اعماق» ۱۲ تیر ماه گفته است «حذیفه بدری» در جریان «عملیات علیه نیروهای نُصَیریه و روسیه در نیروگاه حمص» کشته شده‌است.

نُصَیریه نام دیگری‌ست که برای باورمندان علویه استفاده می‌شود و در این خبر گروه موسوم به حکومت اسلامی، منظور از آن نیروهای ارتش سوریه است.

حملات ارتش سوریه و روسیه از یک سو و حملات ائتلاف به رهبری ایالات متحده از سوی دیگر سبب شده تا نفوذ و حضور داعش در سوریه به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند. برآوردهای فعلی حاکی‌ست، گروهی که زمان بخش‌های زیادی از خاک سوریه را تحت کنترل خود داشت، اکنون تنها سه درصد آن را در تصرف دارد.

دی ماه سال گذشته ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا خبر داد که شمار جنگجویان «حکومت اسلامی» که در عراق و سوریه باقی مانده‌اند «کمتر از هزار نفر است».

با این همه ایالات متحده و مقام‌های عراق می‌گویند بر این عقیده‌اند که رهبر گروه داعش همچنان زنده است و جایی در سوریه، نزدیک مرز عراق، سکونت دارد. ارتش عراق، در خاک سوریه و نزدیک مرز خود، حملات هوایی علیه گروه داعش انجام داده‌است. اوایل تیرماه ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرده بود در حمله هوایی به نشست رهبران گروه موسوم به «حکومت اسلامی» در شهر هجین سوریه، ۴۵ تن از اعضای این گروه، از جمله شماری از سران و فرماندهان آن، را کشته‌است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بغدادی که اصالتا عراقی‌ست، در حال حاضر تحت تعقیب است و ایالات متحده برای او ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌است. بنا بر گزارش‌ها او از همسر نخست خود چهار فرزند و از همسر دومش یک فرزند دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy