Thursday, Jul 5, 2018

صفحه نخست » سازمان های اطلاعاتی اسرائیل در "کشف توطئه تروریستی" جمهوری اسلامی در اروپا سهم داشتند

terror_070518.jpgرادیو پیام اسرائیل، نخست وزیر اسرائیل فاش ساخت که سازمان های اطلاعاتی این کشور در شناسایی توطئه تروریست حکومت ایران در پاریس و خنثی کردن آن نقش داشته اند. ولی در این باره توضیح روشنی نداد.

سخن از توطئه ای است که به موجب آن، حکومت ایران به یک زن و مرد ماموریت داده بود که از بلژیک رهسپار پاریس شوند و در همایش سالیانه مجاهدین خلق که در حومه پاریس برگزار شده به عملیات تروریستی دست بزنند.

پلیس آلمان یک دیپلمات حکومت ایران را که در سفارتخانه آن کشور در ویِن خدمت می کند بازداشت کرد و مصونیت دیپلماتیک باطل شد و احتمال زیاد میرود که محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو شب گذشته (سه شنبه) در نطقی گفت که "شناسایی و جلوگیری از توطئه انفجار، یک امر اتفاقی نبوده است". وی در این باره توضیح بیشتری نداد.

نخست وزیر اسرائیل در گذشته نیز چند بار فاش ساخته که کشف و خنثی کردن برخی توطئه های تروریستی در کشورهای اروپای غربی و نقاط دیگر، نتیجه انتقال اطلاعات حساسی از جانب اسرائیل به آن کشورها بوده است.

حکومت ایران در گرونه دخالتی را در توطئه انفجار در همایش مجاهدین انکار می کند و ادعا دارد که این توطئه توسط خود اعضای سازمان ترتیب داده شده بود. این ادعا در حالی مطرح می شود که به گفته پلیس سه کشور آلمان، فرانسه و بلژیک، مواد منفجره ای که قرار بود در جریان این توطئه تروریستی مورد استفاده قرار گیرد، توسط دیپلمات ایرانی در اختیار آن دو تن قرار گرفته بود/

احضار سفیران آلمان، فرانسه و بلژیک در تهران، و اعتراض به آنان، ظن دست داشتن حکومت ایران در این ترور را تقویت می کند.

به گفته آگاهان، رژیم اسلامی ایران سازمان مجاهدین خلق را خطرناک ترین دشمن خود در میان گروه های اپوزیسیون می داند و از این در طول بیش از سه دهه، همیشه در جستجوی راه هایی بوده که به آن ها آسیب برساند.

یکی از این شیوه ها، آتشباری علیه قرارگاه اشرف در عراق بود.

نخست وزیر اسرائیل در سخنان شب گذشته خود گفت که این توطئه تروریستی یک بار دیگر ماهیت آدمکش رژیم ایران را آشکار می سازد و درست در زمانی افشا می شود که کشورهای اروپای غربی به تلاش گسترده ای دست زده اند تا به حمایت از رژیم سرکوبگر کنونی در ایران، راه هایی بیابند که بتواند بازگشت تحریم ها از جانب ایالات متحده را خنثی کنند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به سخنی دیگر، اروپای غربی به خاطر منافع اقتصادی خود، همچنان به حمایت از یک رژیم تروریست پرور و ضد مردمی ادامه می دهد.

یک روزنامه اسرائیلی به نام "ییسرائل هیوم" در شماره امروز خود (چهارشنبه) نوشت که منابع اطلاعاتی اسرائیل پیشتر به کشورهای اروپایی آگاهی داده بودند که حکومت ایران و سپاه پاسداران، دوباره هسته های خفتۀ تروریستی در اروپای غربی برپا ساخته اند تا در موقع لزوم، آن ها را به کار اندازند.

این منابع اطلاعاتی می گویند که ماموریت برپایی این هسته ها، به عهده سپاه قدس و قاسم سلیمانی گذاشته شده است.

به گفته این منابع، یکی از ماموریت های اصلی هسته هایترورِ وابسته به سپاه قدس، طرح ریزی ترور رهبران یا بلندپایگان امیرنشین های حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی می باشد.

در روزهای اخیر مطالب بسیاری در مورد هدف های تروریستی حکومت ایران و برپایی این هسته ها، در رسانه های غربی انتشار یافته است.

کارشناسان رادیو پیام اسرائیل ارزیابی می کنند که اکنون، با افشای این توطئه ترویست و همچنین انتشار تهدیدهای حسن روحانی و قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان سپاه پاسداران، در مورد بستن تنگه هرمز، موقعیت رژیم ایران در نظر کشورهای اروپایی بسیار ضعیف می شود، زیرا آن ها در می یابند که رژیم ایران همچنان یک حکومت تروریست پروز و فتنه گر است که امنیت منطقه و جهان را به خطر می اندازد و نباید به آن ارفاق کرد.

به گفته کارشناسان، همه این تحولات، موجب تقویت مواضع پرزیدنت ترامپ علیه حکومت اسلامی ایران می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy