Sunday, Jul 8, 2018

صفحه نخست » لغو پروازهای کی.‌ال.‌ام، یک روز پس از اعلام خبر اخراج دو دیپلمات ایرانی

klm_070818.jpgیک روز پس از اعلام خبر اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، شرکت هواپیمایی کی.ال.امِ این کشور از توقف پروازهای خود به تهران خبر داد.

به گزارش «شبکه رسانه‌ای بیان» شرکت هواپیمایی کی.ال.ام که پروازهای مستقیمی از هلند به آمستردام و برعکس دارد، به دلیل آنچه این پروازها «صرفه اقتصادی» نداشته، اعلام کرده است که تا 31 شهریور امسال پرواز به تهران را متوقف می‌کند.

تصمیم این شرکت هواپیمایی در حالی است که سرویس اطلاعات و امنیت هلند روز جمعه (15 تیر 97) خبر اخراج دو تن از دیپلمات‌های ایرانی را منتشر کرده است. این دیپلمات‌ها که کارکنان سفارت ایران در آمستردام بودند، خرداد امسال از هلند اخراج شده‌اند. دلیل اخراج این دو دیپلمات، هنوز مشخص نشده است.

به تازگی نیز یک دیپلمات ایرانی که در سفارت ایران در اتریش فعالیت داشته است، در ارتباط با دو نفر دیگر که قصد داشتند در همایش مجاهدین خلق بمب‌گذاری کنند، توسط پلیس آلمان دستگیر شده بود.

ابهام در توقف پروازهای کی.ال.ام به تهران

هواپیمایی کی.ال.ام با 115 فروند هواپیما پروازهایش به 138 مقصد بین‌المللی برقرار است. این شرکت هلندی که با شرکت ایرفرانس ادغام شده است، هم‌اکنون بیش از 33 هزار کارمند دارد.

توقف پروازهای کی.ال.ام به مقصد تهران در حالی است که فضای روابط هلند با ایران به دلیل قتل محمدرضا کلاهی صمدی، متهم اصلی بمب‌گذاری دفتر نخست‌وزیری ایران در دهه 60 خورشیدی به تیرگی گرائیده است. این فرد با نام مستعار «علی معتمد» که گفته می‌شود از اعضای سابق مجاهدین خلق بوده، آذر 1394 در شهر آلمیره هلند به دست عوامل وزارت اطلاعات ایران به قتل رسید.

***

یورونیوز - گروه پروازهای مسافرتی کی‌.ال‌.ام، هواپیمایی پادشاهی هلند به پروازهای مستقیم خود به ایران پایان می‌دهد.

شرکت کی.‌ال‌.ام روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت «به دلایل تجاری» تصمیم گرفته است پروازهای مستقیم خود به تهران را از ۲۴ سپتامبر خاتمه دهد.

در بیانیه این شرکت آمده است به دلیل «نتایج نامطلوب و دورنمای تجاری تعامل با تهران» یک هواپیمای این شرکت در آخرین پرواز خود روز ۲۲ سپتامبر راهی ایران خواهد شد و یک روز بعد تهران را به مقصد آمستردام ترک خواهد کرد.

40ad7-3206900.jpg

به مسافرانی که بلیط پروازهای آمستردام/تهران شرکت کی.‌ال.‌ام را برای تاریخی پس از ۲۴ سپتامبر پیش‌خرید کرده‌‌اند، پروازهای جایگزین ارائه می‌شود و یا بهای بلیط آنها از سوی این شرکت بازپرداخت می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

پیش از این شرکت ایرفرانس، هواپیمایی ملی فرانسه نیز اعلام کرده بود از ابتدای ماه اوت سال جاری پروازهای مستقیم خود به تهران را از سه پرواز در هفته به یک پرواز کاهش خواهد داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy