Saturday, Jul 7, 2018

صفحه نخست » واکنش ها به بازداشت مائده هژبری رقصنده جوان + ویدئو

dance_070818.jpgصدای آمریکا - بازداشت یک دختر جوان ایرانی که رقص های خود را در اینستاگرام منتشر می‌کرد با انتقادات شدیدی در فضای مجازی روبرو شد. پلیس ایران ضمن بازداشت، در یک برنامه تلویزیونی اعترافاتی از او علیه خود پخش کرد که به نظر می رسد «اعترافات اجباری» باشد.

«مائده هژبری» متولد ۱۳۸۰ در تهران، ورزشکار رشته پارکور و ژیمناستیک است. از چند سال پیش ریمیکس رقص او با آهنگ های خوانندگان مشهور همچون «بیانسه» در اینستاگرام مورد استقبال کاربران قرار گرفت. وی در یک سال در قالب یک ستاره اینستاگرامی بارها در لایو این شبکه اجتماعی با طرفداران خود صحبت کرد و گاهی به تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی پرداخت؛ اقدامی که برای ستاره های اینستاگرامی حتی در ایران عادی است.

در روزهای اخیر پلیس ویدئو هایی از خانم هژبری طریق تلویزیون دولتی ایران پخش کرده که او با حجابی کامل دیده می شود و اعترافاتی علیه خود و فعالیت هایش دارد.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

یکی از نزدیکان خانم هژبری به صدای آمریکا گفت که وی اکنون با سپردن وثیقه تا رسیدگی به پرونده او در دادگاه آزاد است.

جمهوری اسلامی ایران رقص را جرم می داند و در قالب اتهاماتی چون «خلاف عفت عمومی» علیه افرادی که برقصند اعلام جرم می کند.

بازداشت این دختر جوان بازتاب های زیادی به همراه داشت. بخصوص خیلی ها بازداشت این دختر رقصنده جوان را بی توجهی نظام به فساد مالی دست اندرکاران خود مقایسه می کند.

یک نفر هم بازداشت این دختر رقصنده را با آزاد گذاشتن محمودرضا خاوری از متهمان اختلاس بزرگ بانکی ایران مقایسه کرده است:‌

نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از چهره‌های منتقد حکومت که در بازداشت خانگی است نیز در توئیتر خود نوشت: تو از چشمای خوش رنگ زنای شهر بیزاری/ بزن خالی شه این عقده/ بزن آره تو حق داری

سهند ایرانمهر روزنامه نگار با یک مقایسه تاریخی نوشت: تصور اینکه این بیست رقصنده ای که ۱۲ هزار سال پیش رقصیدن خودشونو (غار بوهپال، هند)رو تخته سنگ(شاید معادل اینستاگرام امروز) آزادنه بازتاب می دادن اگر معاصر ما و تو این مملکت بودن الان تو تلویزیون مشغول اعتراف تلویزیونی بودن، بیشتر گریه داره تا خنده دار.

حسین رونقی از فعالان اینترنتی می گوید این بازداشت خنده دار است:

یک نفر دیگر با انتشار این فیلم نوشت: «پدرِ فلسطینیِ عربِ مسلمون، دخترش رو تشویق میکنه که خجالت نکشه ، از هنرش استفاده کنه ، آزاد باشه ، رها»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy