Tuesday, Jul 10, 2018

صفحه نخست » عرب‌سرخی: خروج کامل از این شرایط بدون یک خانه‌تکانی اساسی میسر نیست

sorkhi_071018.jpgشفقنا - یک فعال سیاسی با اعتقاد بر این که با ضوابط غلط و بعضاً متناقض و ناهمسو نمی‌توان شرایط فعلی را تغییر و اقتصاد را در ریل صحیح قرار داد، گفت: نیازمند تصحیح و همسو کردن سیاست‌ها و مدیریت‌ها هستیم.

فیض‌الله عرب‌سرخی در گفت‌وگو با شفقنا اصلاح وضعیت محیط کسب و کار، بهبود سیاست‌های اقتصادی و انتخاب مدیران توانا و پاکدست را سه عامل موثر در اصلاح وضعیت فعلی اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: با استفاده از هر یک از عوامل سه‌گانه‌ی فوق می‌توان تا حدودی شرایط اقتصادی موجود را ترمیم کرد اما خروج کامل از این شرایط بدون یک خانه‌تکانی اساسی میسر نیست.

او با بیان این که با بهبود روابط کشور با سایر کشورها و اعتمادسازی داخلی می‌توان محیط اقتصادی کشور را امن و صاحبان سرمایه را برای کار در کشور ترغیب کرد، گفت: ضمن آن راه ورود سه عنصر سرمایه‌ی مادی، تکنولوژی مدرن و مدریریت مناسب را نیز به اقتصاد کشور هموار کرد. بدون ایجاد چنین شرایطی نمی‌توان انتظار رشد و توسعه با نرخی که عقب‌افتادگی‌ها جبران شود را داشت .

عرب‌سرخی با بیان این که نیازمند اصلاح مقررات اقتصادی هستیم تا روندهای خنثی‌کننده‌ی موجود را تغییر داد، گفت: با ضوابط غلط و بعضاً متناقض و ناهمسو نمی‌توان شرایط فعلی را تغییر و اقتصاد را در ریل صحیح قرار داد. حتی ناهماهنگی در سیاست‌های بخشی و مدیریتی باعث ناکارآمدی سیاست‌های صحیح شده است بنابراین نیازمند تصحیح و همسو کردن سیاست‌ها و مدیریت‌ها هستیم.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

او تصریح کرد: آخرین نکته، این که بدون انتخاب مدیران کارآمد که توان پیشبرد راهبردهای صحیح را به دوش بگیرند و با پاکدستی، منافع کشور و مردم را در عمل و اجرا محور قرار دهند. با این بحران نمی‌توان مقابله کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy