Wednesday, Jul 11, 2018

صفحه نخست » قدرت و رأفت؛ در دو سوی خلیج فارس! بابک‌ داد

Babak_Dad.jpgدر حالی که آقایان داشتند با پخش اعترافات یک دختر هفده ساله «اقتدار نظام!» را جار می‌زدند، در آن سوی خلیج فارس، مقامات بحرینی داشتند بلیط هواپیمای «رهبر مخالفان پادشاه» را آماده می‌کردند تا آزادانه به سوی لندن سفر کند!
🔹در شلوغی اخبار و جنجال‌هایی که یکی بعد از دیگری در کشورمان رخ می‌دهند، آقایان یک «خبر قابل تأمل» را زیر فرش پنهان می‌کنند! خبری از بحرین، که قطعاً «رهبر معظم!» میل ندارد مردم از آن آگاه شوند. زیرا «مقایسه‌ی» رأفت و اقتدار پادشاه بحرین با کینه‌توزی و ضعف رهبر نظام اسلامی، به نفع آقای خامنه‌ای نیست!
🔹آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان مخالف حکومت بحرین (مورد حمایت جمهوری اسلامی) در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ خواست یک «انقلاب اسلامی شیعی» را در بحرین راه‌اندازی کند. با کمک ایران و سپاه قدس، او «شیعیان بحرینی» را بر علیه پادشاه آن کشور به قیام فرا خواند. کارش اما به فرجام نرسید و «حصر» شد. همان ایام همزمان با حصر خانگی شیخ عیسی قاسم از طرف پادشاه بحرین، آقایان کروبی و موسوی و همسرانشان هم با حکم رهبر حصر شدند! با این تفاوت که شیخ عیسی، امکان ملاقات با رهبران شیعه و علما و مردم را داشت و تصاویر دیدارش با علما بارها منتشر شده است، اما محصوران در ایران شرایط دیگری دارند.
🔹به تازگی با عود کردن بیماری شیخ عیسی، پادشاه بحرین با اعزام او به انگلیس موافقت کرد. نهایتاً شب گذشته، شیخ عیسی قاسم با ویزای یک ساله‌ی انگلیس، عازم لندن شد. این از برخورد پادشاه بحرین با رهبر مخالفانش. و اما در این طرف!
بهتر می‌دانید که در این سوی خلیج فارس، در ایران، آقای خامنه‌ای با مخالفان خود چه می‌کند؟ از دخترک نوجوان رقصنده تا کارگران و زنان و دانشجویان و حتی فعالان محیط زیست؛ کارنامه‌ای طولانی در سرکوب مخالفان و حتی منتقدان نرم در «نظام اسلامی» وجود دارد. اما در این مجال، مقایسه‌ی «وضعیت محصوران» در دو سوی خلیج فارس گویاتر از هر چیزیست.
BH.jpg
🔹آقای خامنه‌ای سالهای قبل از انقلاب، به منزل پدر میرحسین موسوی پناه برده و مخفیانه زندگی می‌کرد تا به چنگ ساواک نیفتد.
مدتی بعد از حصر میرحسین، آن پدر کهنسال هم از دنیا رفت. شدت کینه‌توزی خامنه‌ای چنان بود که نگذاشت میرحسین موسوی در تشییع جنازه پدرش شرکت کند! او درهای حصر را حتی برای شرکت میرحسین در مراسم ختم و ترحیم پیرمرد هم باز نکرد. این حجم کینه‌ورزی از یک «ولی‌فقیه عادل اعلم...!» پذیرفتنی است؟
خامنه‌ای همچنین با «سنگ‌اندازی در درمان» حصرشدگان، موجب آسیب‌های جدی به قلب و چشم و بافتهای استخوانی این سه تن شده است. و هنوز از ملاقات آنها با نزدیکانشان ممانعت می‌کند!
🔹من هم مثل اکثر شما پادشاه بحرین را نمی‌شناسم. اما جایی هم نشنیده‌ام که ادعاهای دهان پرکنی بکند؛ مانند «ولایت امر مسلمین جهان و...». او بدون این ادعاها، با «مخالف سرشناس خود» بر اساس قواعد اخلاقی رفتار کرد و شیخ عیسی قاسم را برای درمان به انگلستان فرستاد. کاری که حتی در رؤیاها هم از «علی زمانه» انتظار نمی‌رود!
کینه‌توزی این رهبر کجا؟ و رفتار آن پادشاه کجا؟ کدام یک از دو رهبر، مطابق «رأفت اسلامی» عمل می‌کند؟ کدام یک از آنها حقیقتاً «مقتدر و مسلط و بزرگ» هستند؟ آنکه حتی از تشییع جنازه و ختم پدر مخالفش هم وحشت دارد؟ یا آنکه «رهبر مخالفانش» را برای درمان به لندن می‌فرستد؟
🔹اگر خوب بنگریم، با هر اتفاق تازه، حقیقتی دیگر از استبداد دینی و تباهی رهبرانش در مقابل دیدگان مردم قرار می‌گیرد. شاید خدا می‌خواهد برای اندک مردمی که هنوز با ساده‌دلی، به این نظام ناکارآمد و فاسد باور دارند، «حجت» خود را تمام کند.
بابک‌داد ۹۷/۴/۱۹
♦️کانال تلگرام:
♦️اینستاگرام:
♦️تماس:
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy