Wednesday, Jul 11, 2018

صفحه نخست » کیهان هم به پخش فیلم «مائده هژبری» انتقاد کرد

kayhan_071118.jpgروزنامه‌ی اصولگرای «کیهان» در واکنش به ماجرای «مائده هژبری» در متنی با تیتر «جنجال اینستاگرامی بهانه است حمایت از تروریست‌های اقتصادی نشانه است» که تیتر یک این روزنامه در روز چهارشنبه است، نوشت: انتشار سخنان آنان بدون در نظر گرفتن ظرایف رسانه‌ای زمینه‌ساز سوءاستفاده و جنجال‌آفرینی شد.

متن نوشته‌ی کیهان در پی می‌آید:

دستگیری چند متهم که در بستر فضای مجازی دست به ‌اشاعه منکرات زده بودند و پخش سخنان آنان در صدا و سیما که می‌توانست حسابشده‌تر باشد، زمینه‌ساز یک جنجال رسانه‌ای از سوی کسانی شده است که تا دیروز تروریست‌های اقتصادی را برند اقتصاد ایران می‌خواندند و برای آنها ‌اشک می‌ریختند!

در روزهای گذشته دستگیری چند فعال اینستاگرامی که دست به اقدامات غیراخلاقی زده و فیلم و تصاویر خود را منتشر می‌ساختند و انتشار سخنان آنان بدون در نظر گرفتن ظرایف رسانه‌ای زمینه‌ساز سوءاستفاده و جنجال‌آفرینی برخی جریانات سیاسی مدعی اصلاحات شد و کار به هیاهوی خارجی نیز کشید!

آنان که تا دیروز هر گونه برخوردی را با تروریست‌های اقتصادی بر نمی‌تابیدند و اعدام اخلالگران اقتصادی را مورد هجمه قرار می‌دادند دستگیری فعالان اینستاگرامی را وسیله‌ای ساختند تا در یک پوشش مضحک یعنی اصل بودن مشکلات اقتصادی مردم و برخورد با مفسدین اقتصادی دستگیری متخلفان اینستاگرامی را تبدیل به جنجالی تازه سازند!

نگاهی به آرشیو رسانه‌ها در چند ساله گذشته به خوبی نشان می‌دهد که مدعیان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای هر جا که نام یکی از مفسدین اقتصادی در میان بوده و دستگاه قضا می‌خواسته با آنان برخورد کند به میانه میدان آمده و با تعابیری شدید و شگفت‌انگیز این مفسدین را مورد ستایش قرار می‌دادند، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب مفسد سه هزار میلیاردی که اعدام شد را بی‌گناه خوانده و روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد نیز شهرام جزایری را تئوریسین اقتصادی و برند اقتصاد ایران خوانده بود!

به این جملات صادق زیبا کلام توجه کنید: «بنده در بی‌گناهی مه‌آفرید امیرخسروی و متهمین پرونده معروف به اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی آن‌قدر یقین دارم که اگر می‌خواستم ۴ یا ۵ عملی را که در درستی آنها یقین دارم برگزینم، مطمئنا دفاع از متهمین گروه امیرمنصور آریا و بی‌گناهی آنان یقینا یکی از آنها می‌شد.»

این مختصر به خوبی نشان می‌دهد که برای برخی آنچه که مهم نیست و اهمیتی ندارد برخورد با مفسدین اقتصادی است، مفسدینی که به درستی از آنها می‌توان با نام تروریست‌های اقتصادی یاد کرد و از آنان با این تعبیر نام برد.

آنچه گفته شد به خوبی نشان می‌دهد که مدعیان اصلاحات با هر گونه برخورد با هر متخلفی در بستر جمهوری اسلامی مخالفند، اگر تروریست اقتصادی را دستگیر و محاکمه کنند او را برند اقتصاد ایران می‌خوانند و برای او ‌اشک می‌ریزند و اگر یک مجرم اجتماعی و فرهنگی مورد برخورد قرار گیرد بار دیگر ‌اشک می‌ریزند که مفسدین اقتصادی را رها کرده و عده‌ای کودک و نوجوان را گرفته‌اید!

بر این اساس می‌توان گفت که جنجال اینستاگرامی اخیر تنها یک بهانه است و رسانه‌های زنجیره‌ای به دنبال حمایت از تروریست‌های اقتصادی هستند، آنها در بستر حاشیه‌سازی‌های همه روزه موضوعات اصلی کشور را به حاشیه می‌برند، اتفاقی یک ماه پیش رخ داده و متهمی دستگیر شده و اعترافات او به صورتی نه‌چندان حسابشده در رسانه ملی پخش شده است، این رخداد زمینه‌ساز تیترهای درشت در صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌شود بی‌آنکه بگویند هدف از این جنجال‌سازی‌ها چیست؟!

وظیفه دستگاه قضا برخورد با جرائم بدون تبعیض و روشنگری صحیح نکته دیگر اینکه قوه قضائیه موظف است که با هر جرمی اعم از ریز و درشت در سطح جامعه برخورد کند و کیفیت برخورد را نیز قانون مشخص ساخته و جای تفسیر و تحلیل وجود ندارد.

بدیهی است که فضای مجازی بستری برای سوءاستفاده گروهی از اراذل و اوباش شده است، آنان گمان می‌کنند که فضا به صورتی فراهم است که هر کاری بخواهند می‌توانند بکنند، از قاچاق کالا و مواد مخدر گرفته تا فساد و فحشا، انتشار تصاویر و فیلم‌های به شدت مبتذل در اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی به گونه‌ای است که کسی در جرم بودن این حرکات شک و شبهه‌ای ندارد.

قوه قضائیه بدیهی است که بایستی با این تخلفات و جرائمی که امنیت فرهنگی و اجتماعی کشور را مورد حمله قرار داده است برخورد کند ولی نکته ظریفی که وجود دارد آن است که دستگاه قضا بایستی از سوی دیگر نیز دست به روشنگری صحیح و حرفه‌ای بزند.

رهبر معظم انقلاب ۶ تیر ماه سال جاری در دیدار با رئیس ‌و مسئولان قوه قضائیه اقناع افکار عمومی را در برخورد دستگاه قضا با مصادیق فساد اقتصادی ضروری خواندند و تأکید کردند: وقتی مفسدی را محاکمه و مجازات کردید، روشن و مستدل و هنرمندانه برای مردم تبیین کنید تا مردم صحت عملکرد شما را احساس کنند و تهدیدات به فرصت تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تصریح کردند: «فرض بفرمایید حالا یک قاتل بی‌رحمی می‌آید چند جوانِ حافظِ امنیت را به قتل می‌رساند، بعد قوه‌ قضائیه در یک فرآیند قانونی در ظرف چند ماه به جرم او رسیدگی می‌کند و او را محکوم می‌کند و حکم را اجرا می‌کند؛ یعنی یک کار کاملاً عادلانه و منصفانه و صحیح. تبلیغاتی که دشمن می‌کند، درست عکس آن چیزی است که باید اتفاق بیفتد؛ یعنی این قاتل بی‌رحم را به‌عنوان مظلوم معرفی می‌کند، قوه‌قضائیه‌ دلسوزِ علاقه‌مندِ احقاقِ حق‌کننده‌ حقوق مظلومین را ظالم و مثلاً فرض کنید که متجاوز معرفی می‌کند؛ یعنی تبلیغات الان این‌جوری است. تبلیغ بر ضدْ هم بیشتر اثر می‌گذارد؛ معمولاً این‌جوری است؛ یعنی غالباً تهمت و شایعه و حرف مفت بیشتر جا باز می‌کند تا بخواهد انسان آن را جبران بکند و درست کند و تصحیح کند و اصلاح کند و حرف راست را به جای آن [جایگزین] بکند.»

رهبر معظم انقلاب در ادامه تاکید کردند: «خب، این را چه‌جوری می‌خواهید حل کنید؟ در مقابل این، کار تبلیغی لازم است. تبلیغ بایستی به معنای رساندن آن حقیقت به دل مخاطب باشد، نه به گوش مخاطب؛ باید دل مخاطب تحت تأثیر قرار بگیرد. خب این یک کار فنی است، یک کار هنری است.»

چنانکه روشن است امپراتوری رسانه‌ای دشمن، سیاه را سفید و سفید را سیاه نشان می‌دهد، آنها که در یمن و سوریه دست به کشتار و یا زخمی هزاران بی‌گناه زده‌اند و با حمایت از داعش زمینه‌ساز به شهادت رسیدن صدها هزار نفر دیگر شده‌اند امروز از دستگیری چند دختر جوان که دست به تخلفات صریح و آشکاری زده‌اند ‌اشک تمساح می‌ریزند و جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنند. خون هزاران کودک یمنی را نمی‌بینند و سانسور می‌کنند اما برای چند قطره اشک یک دختر، اشک تمساح می‌رانند و جنجال به پا می‌کنند.

برنده چنین جنجال‌هایی کسانی هستند که باید در مورد مسائل مهمی مانند واردات غیرقانونی هزاران خودرو، واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی و فروش اجناس با قیمت آزاد و چندین و چند مسئله دیگر پاسخگو باشند. نباید اجازه داد عده‌ای با هیاهو و گرد و خاک کردن، جای مسائل اصل و فرعی کشور را عوض کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy