Thursday, Jul 12, 2018

صفحه نخست » آرژانتین خواستار بازداشت مشاور رهبر ایران در روسیه شد

velayati_071118.jpgالعربیه - یکی از دادگاه‌های فدرال آرژانتین روز پنجشنبه 12 ژوئیه از مقامات روسیه خواست که علی اکبر ولایتی مشاور ویژه رهبر ایران را بازداشت کنند.

به گزارش روزنامه «جروسلام پست»، کانیکوبا کورال، قاضی فدرال آرژانتین که مسئولیت پرونده «حادثه آمیا» انفجار در مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین در سال 1994 است، از مقامات روسیه خواسته است که علی اکبر ولایتی، مشاور آیت الله خامنه ای رهبر ایران در امور بین الملی را که در این کشور حضور دارد، بازداشت کنند.

علی اکبر ولایتی در یک سفر رسمی و برای دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر کرده است.

حکم بازداشت بین المللی ولایتی در سال 2006 صادر گردید. آرژانتین او و چهار نفر دیگر از مقامات عالی رتبه ایران را در دست داشتن در این حادثه متهم کرد.

در سال 1994 ساختمان یک مرکز بزرگ فرهنگی متعلق به یهودیان آرژانتین در بوینس‌آیرس، هدف یک عملیات تروریستی انفجاری قرار گرفت که منجر به کشته شدن 85 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد.

تحقیقات پلیس و دادگاه‌های آرژانتین شماری از مقامات ایران از جمله علی اکبر ولایتی که آن زمان وزیر امور خارجه بود را به دست داشتن در این انفجار متهم کردند.

پیشتر آرژانتین از مالزی و اندونزی نیز خواسته بود که ولایتی را که در حال سفر به آن کشورها بود را تحویل دادگاه بین المللی کنند اما این مطالبات تاکنون به جایی نرسیده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy