Saturday, Jul 14, 2018

صفحه نخست » شیاطین سرخ یا سفیدپوشان انگلستان؛ هرآنچه باید درباره بازی امشب بدانیم

England_Belgium.jpgیورونیوز ـ شیاطین سرخ یا سفیدپوشان انگلستان، کدامیک از این دو تیم امشب می‌توانند در ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه بدرخشند و عنوان سومی جام جهانی ۲۰۱۸ را ازآن خود کنند؟

دقیقا دو هفته پیش این دو تیم در مرحله نخست جام جهانی به مصاف هم رفتند. در آن بازی سرگروه شدن چندان هیچ تیمی جذاب نبود چرا که تیم اول گروه باید با برزیل مدعی روبرو می‌شد. به همین دلیل در یک بازی نه چندان دلچسب بلژیک یک بر صفر انگلستان را شکست داد تا به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

اما اکنون شرایط فرق می‌کند، این بار انگلستان با تمام قوا به زمین می‌رود تا شاید بتواند تیم قدرتمند و جوان بلژیک را شکست دهد و افتخاری دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بلژیکی‌ها نیز پس از شکست ناامیدانه در مقابل فرانسه فینالیست قصد دارند با قدرت به مصاف انگلیسی‌ها بروند تا شاید باز هم دل هوادارانشان را به دست بیاورند.

هیچکدام از دو تیم تا کنون نتوانسته‌اند عنوان سومی جام جهانی را به دست آورند. انگلستان در سال ۱۹۹۰ نیز به رده بندی راه یافت اما با شکست دو بر یک در مقابل ایتالیای میربان دست خالی به خانه بازگشت. بلژیک هم در سال ۱۹۸۶ در مصاف با فرانسه در یک بازی پرگل با نتیجه ۴ بر ۲ به شکست در مقابل خروس‌های فرانسوی تن داد.

به هر روی این جام جهانی نخستین مقام سومی را برای یکی از دو تیم به ارمغان خواهد داشت.

۲، ۳، ۶: اعدادی که باید به خاطر بسپاریم

۲: این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ است که دو تیم همگروه مرحله مقدماتی بار دیگر در همان تورنمنت با یکدیگر رقابت می‌کنند. پیش از این در سال ۲۰۰۲ ترکیه و برزیل یک بار در مرحله نخست و بار دیگر در رده بندی به مصاف هم رفتند.

۳: از جام جهانی ۱۹۷۸ تا کنون تمام بازی‌های رده بندی پرگل بوده و حداقل ۳ گل میان دو طرف رد و بدل شده، آخرین بازی کم گل در سال ۱۹۷۴ میان لهستان و برزیل برگزار شد که زردپوشان آمریکا جنوبی با تنها یک گل، بازی را به سود خود تمام کردند.

۶: این تعداد گل‌های هری کین، بهترن گلزن این دوره جام جهانی فوتبال است. آیا بازیکن تاتنهام می‌تواند در مصاف با بلژیک تعداد گل‌های خود را افزایش دهد؟

از سال ۱۹۷۴ تا کنون فقط یک بار آن هم در جام جهانی ۲۰۰۲ یک بازیکن توانسته در این تورنومنت بیش از ۶ گل به نام خود ثبت کند. در آن سال رونالدو توانست مجموعا هشت گل به ثمر برساند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy