Monday, Jul 16, 2018

صفحه نخست » انتقاد مطهری از پخش تصویر رئيس جمهور کرواسی + تشکر فردوسی پور از سانسورچی

sansoor_071618.jpgایران اینترنشنال - علی مطهری، نایب رییس مجلس دهم، بار دیگر با اشاره به حضور بازیکنانی با ملیت‌های مختلف در تیم ملی فرانسه، از فیفا خواست این «مشکل» را حل کند. او همچنین به انتقاد از صدا و سیما بابت پخش تصویر در آغوش کشیدن بازیکنان در زمان اهدای جوایز از سوی صدا و سیما پرداخت

مطهری امروز دوشنبه در برنامه رادیویی پارک شهر، گفت حضور بازیکنانی «از ملیت‌های دیگر» باعث به هم خوردن عدالت می‌شود. او از فیفا خواست «قانون سفت و سختی» ایجاد کند تا «یک تیم نتواند چند ملیتی» باشد، چرا که به گفته مطهری جام‌جهانی فوتبال «رقابت بین ملت‌هاست، نه یک ملت با یک تیم چند ملیتی».

این نخستین بار نیست که مطهری چنین سخنانی مطرح می‌کند. او هفته گذشته با اشاره به تیم ملی فرانسه نوشته بود که «تعداد قابل توجهی از ملیت‌های آفریقایی در آن حضور دارند در واقع تیم ملی فرانسه نیست بلکه تیم فرانسه و مستعمرات آفریقایی سابق اوست». مطهری نوشته بود که حضور «غول‌های آفریقایی» در این تیم‌ها را نشانه ضعف آن‌ها دانسته بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پس از این سخنان مطهری، برخی اشاره کرده بودند که فرانسه کشوری مهاجرپذیر است، مساله‌ای که این پاسخ را از سوی نایب رییس مجلس به دنبال داشت: «درست است که از هر کشوری مهاجر زیاد دارد، اما باید برای حضور بازیکنانش در تیم ملی خود یک قاعده و قانونی را وضع کند، به‌طور مثال بگوید تا نسل قبل او در فرانسه زندگی کرده باشند، نه اینکه به صِرف تابعیت گرفتن از یک کشور در تیم ملی آن کشور بازی کنند، متولد شدن در یک کشوری هم نمی‌تواند باعث شود تا یک بازیکن برای آن کشور بازی کند.»

تشکر فردوسی پور از سانسورچی:

نایب رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش تصویر رییس‌جمهوری کرواسی که بازیکنان دو تیم و کادر داوری را در پایان بازی و هنگام اهدای جوایز در آغوش کشید، گفت کار او «جنسی» نبود، اما «پخش آن نباید انجام می‌شد.»

مطهری پس از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی هم در توییتی باز هم به این مساله اشاره کرده بود. این اظهارنظرهای او موجب شد که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی او را به «نژادپرستی» متهم کنند. آن‌ها اشاره می‌کردند که حتی گروه‌های دست‌راستی در اروپا که عموما منتقد قوانین مهاجرتی کشورها هستند، نمی‌توانند با چنین صراحتی درباره این مساله سخن بگویند، در غیر این صورت متهم به «نژادپرستی» خواهند شد.

مطهری اما ضمن تاکید بر نظرهای قبلی خود، گفته است که بازی کردن دو برادر در دو تیم ملی آلما و غنا [برادران بواتنگ] بی‌معنی است. او همچنین به «سامان قدوس» بازیکن دو تابعیتی ایرانی-سوئدی هم اشاره کرده که از سوی کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت شد و در جریان جام‌جهانی برای تیم ایران بازی کرد.

نایب‌رییس مجلس گفته است بازیکنانی نظیر قدوس «چه در تیم ملی ما باشند، چه در تیم ملی کشورهای دیگر، نباید اجازه داده شود تا در تیم ملی بازی کنند، در تیم‌های دیگر کشور مورد نظرشان و نه در تیم ملی بازی کنند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy