Thursday, Jul 19, 2018

صفحه نخست » بلومبرگ: اسرائیل بیش از هر زمان دیگر، قادر است تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی را ویران کند

isr_071918.jpgرادیو پیام اسرائیل - ارتش اسرائیل بیش از هر زمان دیگر آماده است تاسیسات اتمی رژیم ایران را منهدم سازد. این ارزیابی را خبرگزاری بلومبرگ در ایالات متحده، ساعاتی پس از آن انتشار داد که رئیس آژانس اتمی ایران، علی اکبر صالحی اعلام کرد که تاسیسات جدید تولید سانتریفوژ در ایران تکمیل شده و رژیم قادر به تولید هزاران دستگاه سریع است که بتواند در ظرف چند ماه ۱۹۰ هزار "سو" اورانیوم غنی شده تولید کند.

آگاهان می گویند که تنها مصرف این مقدار کلان اورانیوم غنی شده، می تواند تولید بمب هسته ای باشد. با این ارزیابی، حکومت ایران کشورهای آسیب پذیر را تحریک می کند که برای ویران سازی تاسیسات اتمی آن کشور به طراحی بپردازند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در آخرین گزارش تحلیلی خود از قول کارشناسان نظامی آمریکای نوشت که اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری، از نظر نظامی قدرت دارد تاسیسات اتمی در ایران را ویران سازد و تلاش رژیم را برای تولید بمب هسته ای، دست کم برای چندین سال خنثی سازد.

بلومبرگ در ارزیابی خود نوشت که در مقایسه با شش سال پیش، که امکان حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات اتمی رژیم ایران مطرح شد، اسرائیل اکنون همه امکانات لازم را برای رسیدن به این هدف در اختیار دارد.

بلومبرگ نوشت که اسرائیل اکنون به مدرن ترین هواپیمای جنگی از نوع رادار گریز مجهز است و پیشرفته شبکه دفاع ضد هوایی را دارد و به بمب های سنگرشکن مجهز گردیده است و امکانات پیشرفته دیگری نیز در اختیار دارد.

بنا به ارزیابی کارشناسان بلومبرگ، اسرائیل این بار از پشتیبانی قاطع دولت ایالات متحده برخوردار است، و این در حالی که دولت پرزیدنت اوباما بیشترین تلاش خود را می کرد که با حکومت ایران کنار آید. اوباما گذشت های بسیاری نسبت به حکومت ایران کرد تا توافق برجام به دست آید. او همچنین با هرگونه درگیری نظامی اسرائیل با خطر اتمی ایران مخالفت می ورزید.

به نوشته بلومبرگ، اکنون ایالات متحده رئیس جمهوری دارد که با ملت ایران همراهی می کند و به رژیم هشدار داده که اگر به غنی سازی اورانیوم و برنامه های اتمی بازگردد، عاقبت خوشی نخواهد داشت.

در این گزارش آمده است که اگر اسرائیل تصمیم به انجام عملیات نظامی برای نابود کردن تاسیسات اتمی حکومت ایران بگیرد، نه تنها از پشتیبانی ایالات متحده برخوردار خواهد گردید، بلکه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز از اسرائیل پشتیبانی خواهند کرد.

در مقابل، حکومت ایران در منطقه و جهان در انزوای کامل قرار دارد و صاحب یک نیروی هوایی کهنه و ضعیف است و دستگاه های راداری آن از نوع کهنه می باشد و تکنولوژی آن نیز قدیمی است.

هواپیماهای جنگی از نوع اف - ۳۵ که رادار گریز می باشد، می تواند از حریم هوایی کشورهای عرب همسایه بگذرد و در یک پرواز مستقیم، تاسیسات اتمی رژیم ایران را مورد حمله قرار دهد.

در گزارش ها آمده است که آخرین نوع بمب های سنگر شکن آمریکایی قادر است از ضخامت چندین متر بتوان نیز نفوذ کند.

برخی کارشناسان نظامی حتی این احتمال را مطرح ساخته اند که برخی امیرنشین های عرب حوزه خلیج فارس حاضر شوند فرودگاه های نظامی خود را در اختیار نیروی هوایی اسرائیل قرار دهند تا بتواند در کوتاه ترین مدت وارد حریم هوایی ایران شود، و همگان را غافلگیر کند و پس از انجام ماموریت، بدون نیاز به سوختگیری، به خاک اسرائیل باز گردد.

همچنین، ایالات متحده دارای چند پایگاه هوایی و زمینی در امیرنشین ها می باشد که احتمال دارد به طور موقت در اختیار هواپیماهای اسرائیلی نیز قرار دهد.

در اسنادی که اخیرا انتشار یافته، آمده است که اسرائیل شش سال پیش قصد داشت با یک حمله نظامی، تاسیسات اتمی ایران را ویران کند، ولی این برنامه عملی نگردید - و این در حالی که اسرائیل به آستانه اجرای آن بسیار نزدیک شده بود.

مقامات ارتش اسرائیل و کارشناسان امور نظامی، هنوز به گزارش بلومبرگ و ارزیابی های مطرح شده در این مقاله، واکنشی نشان نداده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy