Friday, Jul 20, 2018

صفحه نخست » یادداشت عبدالفتاح سلطانی به یاد امیرانتظام

soltan_072018.jpg«عبدالفتاح سلطانی» وکیل دادگستری که در حال سپری کردن حکم حبس است، در یادداشتی از مرحوم عباس امیرانتظام یاد کرد.

متن کامل یادداشت آقای سلطانی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، در پی می‌آید:

به نام خداوند جان و خرد

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن

منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در طریقت ما کافریست رنجیدن

خبر دردناک درگذشت شادروان مهندس عباس امیرانتظام بسیاری را داغدار و سوگوار نمود: کسانی که او را می‌شناختند و جمع کثیری که به تازگی و به مدد فضای مجازی به ویژه با مصاحبه‌ی اخیرش به عظمت روح او و سختی‌هایی که طی سالیان طولانی زندان تحمل کرده، پی برده بودند.

روان شاد عباس امیرانتظام قربانی دوره‌ای از تاریخ پس از انقلاب بود که تندروی، خشونت، نفرت و انتقام به اوج خود رسیده بود. و اتهام آسان‌ترین راه برای حذف رقبا از صحنه به شمار می‌رفت.

آری استقامت او در کنار چهره‌ی مهربان، مصمم و دوست داشتنی‌اش کار را به جایی رسانید که بالاخره شماری از اتهام زنندگان انصاف را رعایت کرده و اقرار نمودند که در حق این مرد فرهیخته ظلم کرده و بی پایه و اساس بودن اتهامات وارد شده را اعلام کردند.

هرچند بازگرداندن روزهای سخت از دست رفته و جبران ستم‌ها امکان پذیر نبود اما روان شاد مهندس امیر انتظام اهل انتقام و سرزنش نبود. او نماینده‌ی دیدگاهی بود که نجات کشورش را در گسترش فرهنگ گذشت، نوعدوستی، آزادیخواهی و مبارزه با تنفر می‌دانست و با حفظ همین روحیه نه تنها دانشجویان نادم و پشیمانی را که برایش پرونده سازی کرده بودند بخشید بلکه در آخرین روزهای حیات قاضی پرونده‌اش، بزرگوارانه به عیادت او رفت و اعلام کرد که از او کینه‌ای به دل ندارد.

زندگی شادروان عباس امیرانتظام، روش و منش او آنگونه بود که می‌تواند الگوی جامعه‌ای باشد که می‌خواهد به رستگاری برسد و تداوم راه او می‌تواند کشور ما را از وضعیتی که در آن قرار دارد و ملیت و وحدت ما را مورد هدف قرار داده است، رهایی بخشد.

روانش شاد و راهش پر رهرو باد.

عبدالفتاح سلطانی ۲۸/۴/۹۷ بازداشتگاه اوین

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy