Wednesday, Jul 25, 2018

صفحه نخست » حقه باز غریبی به نام دکتر حسن روحانی!؛ ف. م. سخن

1C42B225-3941-4E01-9C5D-E3C1886162D2.jpegدر طول حاکمیت جمهوری اسلامی، اشخاص مرموزی در بدنه و راس حکومت حضور داشته اند که هم حضورشان و هم ماندگاری شان عجیب و جالب توجه بوده است.

یکی از این اشخاص، سید رضا زواره ای بود که در اواخر عمر به خاطر رد صلاحیت اش دق مرگ شد. این شخص از ابتدای انقلاب، در همه ی ارگان های مهم جمهوری اسلامی حضوری خاموش و بی صدا داشت.

حسن روحانی را هم که درست بنگریم، از ابتدای انقلاب با تیتر «دکتر» در همه ی قسمت های جمهوری اسلامی نقش داشته است. نقش های بیرونی او مثل نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری یک طرف، عضویت بلند مدت اش در شورای امنیت ملی و نقش مهم اش در تصمیم گیری های غیر رسمی ولی پر اهمیت در طرف دیگر؛ نمونه ی یکی از این تصمیم ها در حصر نگه داشتن رهبران جنبش سبز.

با وجود این که همه می دانند روحانی در ابتدای انقلاب دکتر نبوده و کماکان هم نیست از کنار این موضوع، مثل یک موضوع بی اهمیت عبور می کنند و حتی آن را بر زبان نمی آورند.

نشست او با معاون ضد تروریسم دولت اسرائیل هم در گذشته با بهانه های عجیب و غریب نادیده و ناگفته ماند.

روزی که روحانی در مجلس فتوا داد تا مخالفان را در نمازهای جمعه اعدام کنند، این موضوع کمتر در یاد کسی بود که وقتی به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، عده ای از مخالفان بی تجربه اش فیلم این سخنرانی را به قصد زدن او در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

چند روز پیش هم وقتی نقاب اش را در حین سخنرانی کنار انداخت و تهدید به بستن تنگه ی هرمز و دیگر تنگه ها کرد برخی از هواداران اش جا خوردند و این تهدید را از زبان او عجیب دیدند. ولی عجیب جایی بود که رمبوی نظام، سردار سلیمانی خطاب به او گفت که می خواهد دست اش را به خاطر این تهدید ببوسد. کسانی که امثال سلیمانی را می شناسند می دانند که این ها جز دست رهبر هیچ دست دیگری را نمی بوسند و این گفتار معانی بسیار دارد که کمتر به آن پرداخته شده است.

باری. وقتی ترامپ، پاسخ تهدید روحانی را بلافاصله، و با ساده ترین و صریح ترین کلمات داد، آب پاک بر روی دست کل نظام جمهوری اسلامی ریخته شد و بیش از پیش مشخص شد که این رییس جمهور بی تعارف و صریح گو، دنبال بازی و ایفای نقشِ «بازی خورده ی سیاسی» نیست، و تو دهنی را با تو دهنی پاسخ می دهد آن هم بلافاصله و بدون اتلاف وقت.

واکنش ترامپ، در مقابل روحانی، هم دیدنی بود و هم صحیح. واکنشی که حتی در زمان ریگان و بوش ها نشان داده نشد و کار به وخامت امروز رسید.

واکنش اسراییل هم که به روس ها گفت حتی ج.ا. را در فاصله ی ۱۰۰ کیلومتری مرزهایش تحمل نمی کند و امروز هم وزیر خارجه ی روسیه با شتاب سوال انگیزی به اسراییل رفت، باقی قدرت دروغین نظام اسلامی را آشکار کرد و به نظر می رسد که اگر خامنه ای همین امروز و فردا تسلیم نشود، پس فردا باید با خفت و خواری، زبان مستقیم و غیر مستقیم اش را در کام نگهدارد و مخفی و غیر مخفی به سازش با این دو قدرت دست زند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بر فرض وقوع چنین حادثه ای، استفاده از روحانی به عنوان یک قدرت مرموز در جمهوری اسلامی، شاید در مذاکرات موثر واقع شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy