Wednesday, Jul 25, 2018

صفحه نخست » رئیس کل بانک مرکزی ایران تغییر کرد

bank_072518.jpgبی بی سی - هیات دولت ایران به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز خود رای به تغییر رئیس کل بانک مرکزی داده است.

بر اساس رای هیات دولت ایران، عبدالناصر همتی جانشین ولی الله سیف شده و از این پس رئیس کل بانک مرکزی خواهد بود.

وب سایت رسمی رئیس جمهور ایران می گوید حسن روحانی اعتماد هیات دولت به آقای همتی را تبریک گفته و او را "فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان" معرفی کرده است.

تغییر رئیس کل بانک مرکزی ایران در زمانی انجام می شود که دولت حسن روحانی به دلیل افزایش قیمت بی سابقه ارز و سکه طلا، زیر فشار منتقدان و افکار عمومی قرار دارد. طی این مدت بازاریان در چند شهر از جمله تهران به دلیل بی ثبات اقتصادی، دست به تعطیلی مغازه های خود زدند.

در جریان جلسه امروز هیات دولت از خدمات ولی الله سیف که به مدت ۵ سال رئیس کل بانک مرکزی بود، تشکر شده و رئیس جمهور او را فردی "سالم و ارزشمند" خوانده است.

همتی؛ سه پست مهم در کمتر از یک ماه

عبدالناصر همتی ۶۱ سال سن دارد و تا تیر (یعنی ماه گذشته) رئیس کل بیمه مرکزی ایران بود اما پس از آن یعنی کمتر از چهار هفته اخیر به سمت سفیر ایران در چین منصوب شده بود .

در جریان سخنرانی سه روز پیش آقای روحانی در جمع سفرای ایران، عبدالناصر همتی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین حضور داشت.

او در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی تا پیش از انتصاب امروزش به ریاست کل بانک مرکزی، به مدت سه سال مدیرعامل بانک ملی بزرگترین بانک ایرانی شد و دو سال رئیس کل بیمه مرکزی و چند هفته سفیر ایران در چین بود.

آغاز تغییرات در کابینه روحانی

به گزارش ایران اینترنشنال هم‌زمان با تغییر رییس کل بانک مرکزی، امروز چهارشنبه سوم مرداد، محمدباقر نوبخت، سخن‌گوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد که او برای «باز بودن دست رییس‌جمهور» از «تمام مسئولیت‌‌ها» در دولت کناره‌گیری کرده است. اما به فاصله چند ساعت پس از سخنان نوبخت، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پاد) به نقل از محمود واعظی، رسانه‌ها را به «سوبرداشت» از سخنان نوبخت متهم کرد و نوشت: «دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت این خبر را تکذیب کرد».

نوبخت اضافه کرده بود که نتوانسته است «رئیس‌جمهور را برای این کار قانع کنم».

خبر استعفای نوبخت - و تکذیب آن - در حالی منتشر شد که امروز رسانه‌ها خبر دادند هیات دولت عبدالناصر همتی را به سمت رییس کل بانک مرکزی انتخاب کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy