Thursday, Jul 26, 2018

صفحه نخست » بعد از حمله حوثی‌ها و تهدید قاسم سلیمانی؛ عربستان صدور نفت از دریای سرخ را متوقف کرد

SA_072618.jpgیورونیوز - در پی حمله موشکی حوثی‌ها به یک کشتی سعودی در دریای سرخ، عربستان موقتا صادرات نفت از طریق تنگه باب المندب را متوقف کرد.

در بیانیه وزارت انرژی عربستان آمده است که تا زمان برقراری امنیت در مسیر تردد کشتی‌ها در تنگه باب المندب و «روشن شدن وضعیت» هیچ صادراتی از این طریق انجام نخواهد شد.

حوثی‌های یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که یک «کشتی جنگی» سعودی را در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار دادند. در مقابل عربستان می‌گوید که این کشتی یک نفت‌کش بوده و «خسارت جزئی» به آن وارده شده است.

تنگه باب المندب میان دو کشور جیبوتی و یمن قرار دارد و دریای سرخ را به خلیج عدن و اقیانوس هند متصل می‌کند. این تنگه یکی از مهمترین مسیرهای صادرات نفت تولید شده در غرب عربستان است.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

پیش از این و در پی تهدید محافظه‌کاران ایران به بستن تنگه هرمز، عربستان سعودی پروژه‌هایی برای انتقال نفت از طریق لوله از شرق به غرب این کشور و سپس صادرات آن از دریای سرخ و تنگه باب‌ المندب داشت.

تهدید فرمانده نیروی قدس علیه حضور آمریکایی‌ها در دریای سرخ

رادیو فردا - قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با این تهدید که «دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست»، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: «من خودم به تنهایی در مقابلت می‌ایستم».

در ادامه واکنش‌های مقام‌های جمهوری اسلامی به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا، قاسم سلیمانی روز پنج‌شنبه ۴ مرداد در یک سخنرانی در همدان با اشاره به اینکه «شأن رئیس جمهوری ما نیست که جواب ترامپ را بدهد» تهدید کرد که «سپاه قدس حریف شما است».

قاسم سلیمانی در سخنان روز پنج‌شنبه‌اش گفته‌های رئیس جمهور آمریکا را «سخیف» و با «ادبیات کاباره» خواند و خطاب به او گفت: «برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید».

آمریکا نام نیروی قدس سپاه پاسداران را در زمره «گروه‌های حامی تروریسم» (SDGT) قرار داده و فرمانده این نیرو، قاسم سلیمانی، نیز مشمول تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

قاسم سلیمانی در سخنرانی‌اش با اشاره به اینکه «هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم» تهدید کرد: «دریای سرخ که امن بود، امروز دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست».

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

گفته‌های قاسم سلیمانی یک روز پس از حملات شورشیان حوثی یمن به دو نفتکش در باب‌المندب، در جنوب دریای سرخ، ایراد شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy