Friday, Jul 27, 2018

صفحه نخست » پای شورای نگهبان به جنجال عروسی مجلل پسر سفیر ایران در دانمارک کشیده شد

العربیه - در پی بالا گرفتن جنجال‌ها در فضای مجازی درباره مراسم ازدواج مجلل پسر سفیر ایران در دانمارک و رد و بدل شدن انواع اتهامات میان پسر سفیر و داماد یک عضو شورای نگهبان، سفیر ایران خواستار مداخله وحکمیت یک عضو شورای نگهبان درباره این موضوع شد.

مرتضی مرادیان سفیر ایران در کپنهاگ روز سه‌شنبه 24 ژوئن 2018 با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرام خود، خواستار مداخله و حکمیت سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو شورای نگهبان برای حل و فصل مشکل پیش‌آمده میان پسرش و داماد مدرسی یزدی شد.

پیش از این سید مهدی صدر الساداتی داماد سید محمدرضا مدرسی یزدی با انتشار تصاویری از آناشید حسینی، عروس سفیر ایران و همچنین مراسم ازدواج او با محسن مرادیان، پسر سفیر به تجمل و اشرافی‌گری موجود در مراسم اعتراض کرده و خواستار توضیح سفیر در این‌باره شده بود.

aroos4.jpgاو در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «آقای سفیر جمهوری اسلامی... از آنجا که امام فرمودند اگر مسئولین از کوخ‌نشینی به کاخ‌نشینی رفتند باید فاتحه جمهوری اسلامی را خواند. سوال من این است که یک هزارم ملت هم نمی‌تواند در لاکچری‌ترین سالن‌های کشور (دانیال، شهرک غرب) و با ماشین بنز برای فرزندشان مراسم بگیرند. آیا شما خود را مسئول جمهوری اسلامی نمی‌دانید یا قرار است فاتحه جمهوری اسلامی [را خواند؟]».

مهدی صدرالساداتی و محسن مرادیان، بارها در فضای مجازی با یکدیگر به گفتگو پرداخته و همدیگر را به افشای موضوعات خانوادگی، اسیدپاشی و اقدامات قضایی تهدید کرده بودند. این موضوع تهدیدات متقابل میان هواداران آنها را نیز در پی داشت. بالا گرفتن این جنجال‌ها، سفیر ایران را ناچار به صدور بیانیه و درخواست دخالت مدرسی یزدی برای پایان دادن به این غائله کرد.

در بیانیه‌ای که مرتضی مرادیان در شبکه‌های مجازی منتشر کرد، آمده است: «اینجانب شکایت حقیقی‌ام را از تهمت‌ها و توهین‌های ناروا و فشاری که در این چند روز بر خانواده‌ام وارد شده است، به خداوند متعال می‌برم که در محکمه الهی ضمه همه این اتهامات بر عهده همان فرد منتشرکننده است. اینجانب تا کنون بنابه «الباطل یموت بترک ذکره» از پیگیری قضایی موضوع خودداری نموده‌ام، لیکن روشن است که حق شکایت اینجانب به مراجع قضایی محفوظ است».در مراسم عروسی محسن مرادیان، تعداد زیادی از مقامات ایرانی، از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت امورخارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حضور داشتند.

پیش از این گزارش‌های متعددی درباره فرزندان مسئولان رژیم ایران که در ادبیات سیاسی به آنها «آقازاده» گفته می‌شود، منتشر شده است. محمود بهمنی، نماینده مجلس ایران و رئیس پیشین بانک مرکزی در ژوئیه 2018 فاش کرد بیش از 5 هزار آقازاده ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند و موجودی ارزی حساب‌های آنها 148 میلیارد دلار است.

aroos1.jpgباشگاه خبرنگاران جوان از کریمی قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس نقل کرد که تعداد زیادی از آقازاده‌ها و فرزندان مقامات ایران جذب نهادهای امنیتی خارجی شده و از آنها برای نفوذ و اعمال نظر در تصمیم‌گیری‌ها استفاده می‌شود. قدوسی گفته بود: «چند هزار آقازاده‌ اکنون در سرویس‌های انگلیس، آلمان، فرانسه و کانادا تربیت شده‌اند و با پدران دارای پست خود اکنون در ارتباط‌اند و از همانجا به پدرانشان‌ سفارش می‌کنند که چنین قراردادی‌ را امضاء کن و تلفنی‌ با یکدیگر در حال ارتباط هستند که تمامی اینها شنود شده و مستندات‌ آن هم موجود است».
aroos2.jpgسالن عروسی

در سوی دیگر، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت آقازاده‌ها را بخشی از ابزارهای ایران برای دور زدن تحریم‌ها دانست و در یک نشست خبری درباره دوتابعیتی بودن فرزندان برخی وزرا از جمله فرزندان وزیرخارجه و نفت گفت: «من سربسته بگویم بخشی از ابزارها را که در دوران تحریم کمک می‌کردند، سوزاندیم. وقتی تحریم باشیم که مسیر رسمی جواب نمی‌دهد».

aroos3.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy