Sunday, Jul 29, 2018

صفحه نخست » پول ایران در عرض ۳ ساعت ۱۵۰۰ تومان سقوط کرد

dollar_072818.jpgالعربیه - در ادامه روند کاهش ارزش پول ملی ایران، ریال امروز یکشنبه 29 ژوئیه 2018 با سرعتی زیاد سقوط کرد و هر دلار آمریکا حدود ۱۱۲۰۰ تومان معامله شد. ارزش پول ایران تنها در عرض چند ساعت ۱۵۰۰ تومان سقوط کرد.

رسانه‌های ایران گزارش کردند علاوه بر افزایش ناگهانی قیمت دلار، طلا و درگیر ارزهای خارجی نیز همچنان سیر صعودی خود را ادامه می‌دهد. بر همین اساس بهای هر یورو نیز به ۱۲۰۹۸ تومان رسید و یک سکه طلای امامی، از مرز چهار میلیون تومان گذشت.

پایگاه خبری با اقتصاد گزارش کرد: « دلار 10 هزار تومان را به راحتی سپری کرد و اکنون در مرزهای 11 هزار تومان قرار دارد. این در حالی است که امروز صبح قیمت دلار 9 هزار 500 تومان بود و به یکباره 1500 تومان افزایش پیدا کرد.»

رکورد قیمت ارز و سکه در ایران در حالی به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد که روز گذشته عبدالناصر همتی به جای ولی‌الله سیف به عنوان رئيس جدید بانک مرکزی معرفی شد.

بعضی از سایت های غیر رسمی صحبت از دلار ۱۱۶۰۰ تومان هم میکنند:

رئیس جمهور همین چند ماه پیش:

شاید مهمترین دلیل این جابجایی همین بحران ارز و بی‌ارزش شدن پول ایران است که حکومت ایران را به شدت تهدید کرده است.

در این زمینه خبرگزاری ایسنا نوشته است:« در ادامه نوسانات بازار ارز و قیمت‌هایی که مشخص نیست بر چه اساسی هر روز برای دلار ثبت و معامله می‌شود، امروز (یکشنبه) و در حالی که بازارهای جهانی تعطیل است، دلار در بازار ارز ایران تا10 هزار تومان و حتی بیشتر قیمت خورده است.»

این گزارش افزود: «ماجرای پرحاشیه ارز حدود یک سال پیش شروع شده و تاکنون نیز بازار آرامشی به خود ندیده است. دلار از حدود 3800 تومان در شهریور 1396 تا بیش از 10 هزار تومان تا به امروز افزایش قیمت داشته و پیش بینی هم برای زمان پیش رو وجود ندارد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy