Monday, Jul 30, 2018

صفحه نخست » هوشنگ امیر احمدی: ۳ یا ۶ ماه دیگر گفتگو‌های ایران و آمریکا شروع می‌شود

Amirahmadi.jpgبه گفته امیر احمدی، مقامات ایران موضعی گرفته‌اند که توجیه انجام مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای را سخت می‌کند. آن‌ها در حال حاضر درباره مسائلی، از جمله یمن، و احتمالا بزودی درباره سوریه، گفتگو می‌کنند. بنابراین، به جای توافق هسته‌ای، آن‌ها به احتمال زیاد درباره سایر مسائل، بخصوص مسائل منطقه‌ای، گفتگو خواهند کرد.

فرارو - استاد دانشگاه راتگرز مدعی شد که ظرف چند ماه آینده بین ایران و آمریکا ابتدا درباره مسائل منطقه‌ای و سپس درباره موضوع هسته‌ای گفتگو‌هایی انجام خواهد شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گزارش فرارو، یک توئیت اخیر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، باعث موجی از تنش‌های لفظی بین ایران و آمریکا شد. ترامپ با لحنی تند از همتای ایرانی‌اش، حسن روحانی، خواست که آمریکا را تهدید نکند. مقامات سیاسی و نظامی ایران در پاسخ به توئیت ترامپ، سخنان تهدیدآمیزی علیه آمریکا بیان کرده‌اند.

این تنش‌های لفظی باعث شد که برخی ناظران، تهدیدات "خشم و آتش" ترامپ علیه کره شمالی را به یاد بیاورند. برخی با استناد به تنش‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ و سپس مصالحه آن‌ها، امکان حصول مذاکرات بین ایران و آمریکا را هم مطرح کردند.

در ادامه این گمانه‌زنی‌ها، هوشنگ امیر احمدی، استاد دانشگاه راتگرز، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از انجام گفتگو‌ها بین ایران و آمریکا در ماه‌های آینده خبر داد.

امیر احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده نزدیک بین ایران و آمریکا مذاکرات اتفاق خواهد افتاد، گفت: "به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد. راهی که دو طرف در پیش گرفته‌اند، مذاکرات را دشوار ساخته است. اما ممکن است در ۳ تا ۶ ماه آینده (بین دو طرف) گفتگو‌هایی انجام شود. وضعیت کنونی، اندکی دشوار است. دو طرف، درگیر لفاظی شدید علیه یکدیگر شده‌اند".

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گفته امیر احمدی، مقامات ایران موضعی گرفته‌اند که توجیه انجام مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای را سخت می‌کند. آن‌ها در حال حاضر درباره مسائلی، از جمله یمن، و احتمالا بزودی درباره سوریه، گفتگو می‌کنند. بنابراین، به جای توافق هسته‌ای، آن‌ها به احتمال زیاد درباره سایر مسائل، بخصوص مسائل منطقه‌ای، گفتگو خواهند کرد. انتظار می‌رود که این گفتگو‌ها زودتر از گفتگو‌های هسته‌ای انجام شود.

امیر احمدی عنوان کرد: " رئیس‌جمهور ترامپ، خواستار مذاکرات جامع شده و همه چیز را روی میز قرار داده است. پذیرش این امر برای ایران دشوار است. زیرا این به معنای سازش درباره همه مسائل مرتبط با (توان) دفاعی ایران -مانند مسئله هسته‌ای، موشکی، خروج از منطقه، احتمالا محدود کردن سپاه - است".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy