Monday, Jul 30, 2018

صفحه نخست » بانک مرکزی درباره افزایش قیمت ارز و طلا اطلاعیه صادر کرد

bankM_072918.jpgبی بی سی - بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای به جهش تاریخی قیمت ارز و سکه در بازار واکنش نشان داده است. همزمان یک مقام قضایی ایران از دستگیری ده ها نفر به اتهام "اخلال در اقتصاد" کشور سخن گفته است.

در اطلاعیه بانک مرکزی که شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران آن را منتشر کرده آمده: "تحولات غیرعادی اخیر در بازار ارز و طلا، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد."

به گزارش شبکه خبر، طبق اعلام بانک مرکزی "این تحولات که عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است؛ به دقت زیرنظر است."

در ادامه این اطلاعیه است: "بانک مرکزی برنامه های مقتضی و رویکردهای جدیدی را که در برنامه اعلامی رئیس کل جدید نیز آمده بود در دست تهیه دارد که ظرف روزهای آینده عملیاتی نموده و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد."

این اطلاعیه پس از منتشر شد که قیمت دلار در معاملات امروز (هفتم مرداد ماه) بازار آزاد به بالای یازده هزار تومان رسیده است.

این بالاترین نرخ دلار در بازار ایران تا کنون بوده است.

سایر ارزهای عمده هم امروز شاهد افزایش قیمت بوده‌اند؛ بر همین اساس یورو به بالای ۱۳۵۰۰ تومان و پوند انگلیس به بالای ۱۵۰۰۰ تومان رسید.

همزمان قیمت سکه (امامی) در بازار تهران هم حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شده است.

افزایش قیمت ارز در ایران در حالی است که دیروز (۶ مرداد) بانک مرکزی قیمت رسمی دلار آمریکا را با حدود دویست تومان افزایش به ۴ هزار و ۴۰۳ تومان رساند.

قیمت دلار در شهریور ماه پارسال (۱۳۹۶) ۳۸۰۰ تومان بود و با احتساب قیمت امروز، طی این مدت ارزش دلار آمریکا در برابر ریال ایران بیش از دو برابر و نیم شده است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

در اواخر فروردین ماه سال جاری، دولت ایران بطور دستوری قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و هر نرخ دیگری را در بازار" قاچاق" خواند.

'دستگیری ۲۹ نفر'

از سوی دیگر یکشنبه شب غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری ۲۹ نفر به ظن "اخلال در اقتصاد کشور" خبر داد و گفت: "عنوان اتهامی بسیاری از این‌ها افساد فی الارض است."

به گزارش منابع خبری ایران این مقام ایرانی افزود: "افراد دیگری هم در خصوص این مسائل جلب شده اند که ظرف امشب و فردا دستگیر می شوند...به زودی دادگاه رسیدگی به اتهامات این دستگیر شدگان آغاز می شود و اینها مجموعاً کسانی هستند که در خصوص اختلالات نظام پولی و ارزی کشور تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy