Monday, Jul 30, 2018

صفحه نخست » اشپیگل: نارضایتی شهروندان ایرانی افزایش می‌یابد

unrest_073018.jpgرادیو پیام اسرائیل - جنگ لفظی میان مقامات جمهوری اسلامی و آمریکا شدت گرفته و نارضایتی شهروندان ایرانی افزایش می‌یابد.

به نوشته اشپیگل آنلاین ادامه خشکسالی، فساد، رانت خواری و فشار تحریم‌ها این کشور را در موقعیتی خطرناک قرار داده است.

وب سایت نشریه آلمانی اشپیگل در مقاله ای زیر عنوان: در آستانه گرمازدگی

که یکشنبه دیروز منتشر شد به بررسی وضعیت ایران با توجه به معضل دامنه دار- کم آبی گسترش فساد و تنش‌های روز افزون با ایالات متحده پرداخته است.

این مقاله با نقل سخنانی از سردار غلامرضا جلالی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و رئیس سازمان پدافند غیر عامل آغاز می‌شود که دو هفته پیش گفته بود: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک و حاصل دخالت عوامل خارجی است.

به گزارش ایسنا سردار جلالی گفته بود: تیم های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه ابرهای در حال ورود به ایران را غیر بارور می کنند.

وی همچنین از دچار شدن ایران به پدیده‌ی ابر دزدی و برف دزدی نیز خبر داد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل مقصود کشورهای خارجی را ادامه خشکسالی در ایران با هدف ضربه زدن به رژیم جمهوری اسلامی عنوان کرد.

گرچه کارشناسان سازمان هواشناسی بلافاصله این سخنان را غیرعلمی خواندند و امکان دزدیدن برف و ابر را رد کردند.

سردار جلالی در ادامه سخنان عجیب خود از نتایج مطالعات مراکز علمی خبر داد که به گفته او در آن در چهار سال گذشته ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه مورد بررسی قرار گرفته است و نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای ۲۲۰۰ متر در این محدوده پر از برف ولی ارتفاعات ایران خشک مانده است.

اشپیگل آنلاین می‌نویسد: اتهامات سردار جلالی اگر چه عجیب است اما یک پس زمینه واقعی دارد شهروندان ایران اکنون چندین ماه است که از کمبود شدید آب رنج می‌برند و گرمای هوا در بسیاری از استان‌ها در یک ماه گذشته بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بوده است و این سردار کمبود آب و برق را که نتیجه بی کفایتی مسئولان نظام است حال به گردان عوامل بیگانه می اندازد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy