Monday, Jul 30, 2018

صفحه نخست » قاتل ناموسی در آمریکا گناهکار شناخته شد؛ پای یک دختر ایرانی هم در میان است

murder2_073018.jpgالعربیه - دادگاهی در آمریکا روز پنج‌شنبه هفته گذشته پس از پنج هفته بررسی با حضور هیات منصفه شهرستان هاریس ایالت تگزاس، یک مهاجر اردنی داماد و دوست صمیمی دختر خود را در یک قتل ناموسی کشته بود، گناهکار شناخت.

علی محمد عوض عرسان، 60 ساله و اردنی‌الاصل در نوامبر 2012 به دلیل اینکه دخترش به مسیحیت گرویده و به تشویق دوست ایرانی‌اش با مردی مسیحی ازدواج کرده، دختر ایرانی و دامادش را کشت. او برنامه‌ریزی کرده بود 5 نفر از جمله دخترش را بکشد.

دختر 23 ساله آقای عرسان از مجتمع مسکونی محل زندگی خانواده‌اش در یک منطقه روستایی در شهرستان مونتگومری فرار کرده و پس از مسیحی شدن، با مردی مسیحی ازدواج کرده بود. گلاره باقرزاده، دانشجوی فناوری ژنتيک مولکولی در دانشگاه پزشکی تگزاس و دوست صمیمی دختر آقای عرسان در پیوستن او به مسیحیت نقش داشته و او را با ازدواج با مردی مسیحی تشویق کرده بود.

خانواده‌های قربانیان می‌گویند که صدور سریع حکم از سوی هیات منصفه نشان دهنده گناهکار بودن علی محمد عوض عرسان و غیرقابل قبول بودن «قتل‌های ناموسی» است. مایکل کرید، برادر بزرگتر کاتی بیورز، داماد آقای عرسان تاکید کرد: «قتل‌های ناموسی جایی در جامعه آمریکا ندارند. این یک اتفاق در جایی نامشخص از عالم نیست، این امر در آمریکا رخ داده و رو به افزایش است.»

علی محمد عوض عرسان متهم است در نوامبر 2012 کاتی بیورز، داماد 28 ساله‌اش و سپس دوست صمیمی دخترش که یک دانشجوی ایرانی به نام گلاره باقر زاده است را کشته است. احتمالا دادگاه آقای عرسان را به اعدام یا زندان ابد محکوم کند. هیات منصفه تاکید دارد عرسان که دو همسر و 12 فرزند دارد، براساس باورهای دینی دست به این قتل زده است.

2554455.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy