Monday, Jul 30, 2018

صفحه نخست » ضرب و شتم زندانیان سیاسی رجایی‌شهر توسط زندانیان داعشی

PP_073018.jpgدماوند، ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی سالن ۱۰ بند چهار زندان رجایی‌شهر توسط پنج تن از زندانیان خارجی متهم به عضویت در داعش موجب جراحت شدید زندانیان سیاسی شد.

گزارش‌های منتشرشده در این خصوص حاکی از آن است که در حمله متهمان به عضویت در داعش به زندانیان سیاسی رجایی‌شهر، دست راست سعید شیرزاد شکسته، مچ پای لقمان مرادی در رفته، کمر آرش صادقی جراحت برداشته و تعدادی دیگر از زندانیان نیز آسیب دیده‌اند.

درگیری روز یکشنبه هفت مردادماه رخ داد و سعید شیرزاد، لقمان مرادی، هوشنگ رضایی و آرش صادقی مورد حمله قرار گرفته‌اند.

افرادی که به زندانیان سیاسی حمله کرده‌اند، متهمان به عضویت در گروه تروریستی اسلامگرای داعش از کشورهای جمهوری آذربایجان، چچن و عراق هستند که چند روز پیش از این حادثه از سایر زندانیان داعشی جدا و به سالن زندانیان سیاسی منتقل شده بودند.

به گفته ساقی لقایی، روزنامه‌نگار، «داعشی‌ها مدت‌هاست زندانیان را بدون دلیل به مرگ تهدید می‌کنند. امروز (یک‌شنبه هفت مرداد) درگیری از اینجا آغاز شده که در هواخوری، صالح‌اف، زندانی داعشی اهل آذربایجان جسمی تیز را زیر گلوی هوشنگ رضایی گذاشته و گفته شما کافرید و ریختن خون شما مباح است.»

مسئولان زندان رجایی‌شهر از درمان زندانیان سیاسی که در این درگیری مجروح شدند، ممانعت کرده‌اند.

درگیری میان اعضای داعش و زندانیان سیاسی حدود ۱۵ دقیقه طول کشیده است و در نهایت با دخالت ماموران زندان به پایان رسیده است.»

ساقی لقایی در توییتر نوشته است: «از درمان مصدومان خودداری شده و شیرزاد، مرادی و صادقی بدون درمان رها شده‌اند. سعید شیرزاد به دلیلی شکستگی دست درد زیادی می‌کشد.»

صالح‌اف، زندانی داعشی که آغازکننده‌ درگیری بود، فردی قوی‌هیکل با ۱۹۵ سانت قد و ۱۵۰ کیلو وزن است که آموزش‌های ویژه دیده و از اعضای خطرناک داعش است.

ضرب و شتم زندانیان سیاسی بارها و بارها از سوی زندانیان دیگر بخصوص نیروهای فرستاده شده از سوی مسئولان زندان تکرار شده اما مسئولان زندان با هدف ایجاد تنش در بند زندانیان سیاسی با بی توجهی به قانون تفکیک جرائم به دنبال فشار بر زندانیان عقیدتی و سیاسی هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy