Wednesday, Aug 1, 2018

صفحه نخست » علت اصلی پذیرش گفتگوی بدون پیش شرط با رژیم از سوی ترامپ؛ علی اکبر امیدمهر

goftegoo_080118.jpgمحمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی حکومت ایران، ماه گذشته در پی دیدار با مقامات آلمان، از برلین وارد رم شد تا این پیام را به نخست وزیر ایتالیا بدهد که، جمهوری اسلامی توصیه‌ی اتحادیه اروپا را پذیرفته و نخست وزیر ایتالیا می‌تواند در دیدار قریب الوقوعش از کاخ سفید، موافقت نظام با توصیه شورای اروپایی روابط خارجی، مبنی بر گفتگوی مستقیم مقامات نظام با مقامات آمریکایی را با این شرط که آنها پیش شرطی جهت انجام مذاکرات فیمابین نگذارند، اعلام کند. با این تفکر که دونالد ترامپ از پیش شرطهای خود عدول نمیکند، در نتیجه با انداختن توپ پیشنهادی اروپاییان به زمین ترامپ و رد این دیدار بدون پیش شرط [از سوی ترامپ]، هم باعث تشدید اختلافات اتحادیه اروپا با پرزیدنت ترامپ و هم موجب تقویت برجام، از سوی پنج بعلاوه یک منهای آمریکا میگردد.

قرار بود با رد این پیشنهاد از سوی ترامپ، اروپایی‌ها با دور زدن تحریمهای آمریکا، به روابط کج دار و مریز خود با نظام ادامه دهند. رژیم طی یک ماه گذشته نیز با فحاشی‌های رسانه‌ای علیه پرزیدنت ترامپ و تحقیر ایشان مبنی بر اینکه تا کنون دهها بار تقاضای گفتگو با مقامات نظام از جمله روحانی نموده، اما جملگی رد شده‌اند، سعی در تحریک ترامپ و عدم پذیرش تقاضای نخست وزیر ایتالیا به نمایندگی از اتحادیه اروپا، در خصوص دعوت به گفتگوی مستقیم داشت.

اما در پی دریافت این پیام از سوی نخست وزیر ایتالیا، پرزیدنت ترامپ بر خلاف انتظار و در حضور همه و رسانه‌های جمعی، به صراحت گفت "حاضر است بدون هیچ پیش شرطی با مقامات رژیم گفتگو نماید". به این ترتیب ترامپ در حضور همگان، این توپ پنجر شده را با یک شوت بزرگ دوپاره نموده و هم به زمین رژیم و هم به زمین حامیان اروپایی برجام انداخت که حاصل آن، یکی از این دو خواهد شد:

۱- یا رژیم مجبور میشود که این دیدار را انجام دهد که در این صورت باید قواعد بازی در جریان مذاکرات را بپذیرد. یعنی اجبار به پذیرش ۱۲ شرط ارائه شده از سوی پمپئو وزیر خارجه آمریکا، که پمپئو پس از سخنان ترامپ آنرا در سه مورد خلاصه نمود و با تحقق آن، دیگر چیزی به نام جمهوری اسلامی در کره زمین وجود خارجی نخواهد داشت.

۲- یا نمی‌پذیرد، که در آن صورت با شمشیرهای از رو بسته شده‌ی اروپاییان و همه اعضای پنج بعلاوه یک در برجام رو به رو خواهد شد و حاصل آن نیز، باعث محو جمهوری اسلامی از این کره میگردد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy