Thursday, Aug 2, 2018

صفحه نخست » نتانیاهو: ائتلاف بین المللی علیه ایران در دریای سرخ اسرائیل را هم شامل می شود

neteny_080318.jpgرادیو اسرائیل، نخست وزیر اسرائیل گفت که اگر عوامل وابسته به حکومت اسلامی ایران در صدد برآیند در آمد و شد آزاد کشتی های در دریای سرخ مزاحمتی ایجاد کنند، یک ائتلاف بین المللی علیه آن به وجود خواهد آمد که اسرائیل نیز عضو آن خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو این سخنان را شب گذشته (چهارشنبه) در آئین اعطای سردوشی به افسران جوان نیروی دریایی اسرائیل بیان داشت.

نخست وزیر در این سخنرانی دوباره به خطرات و تهدیدهای حکومت ایران پرداخت و از لزوم رویارویی با این خطرات سخن گفت.

این سخنان در حالی بیان گردید که از قصد سپاه پاسداران برای برگزاری یک رزمایش بزرگ دریایی در آب های بین المللی خبر رسیده و همزمان، حوثی ها یمن اعلام داشته اند که موقتا از حمله به کشتی ها در دریای سرخ دست بر می دارند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، دو هفته پیش هنگامی که تهدید کرد رژیم ایران می تواند صادرات نفت کشورهای همسایه به جهان را مختل سازد، با اشاره به امکان بستن تنگه هرمز، تاکید کرده بود که رژیم ایران تنگه های دیگری نیز دارد که به احتمال قوی منظور او تنگۀ بابُ المَندَب بود که در دهانه جنوبی دریای سرخ قرار دارد.

هفته پیش اعلام شد که حوثی هایِ یمن، با کمک موشک هایی که رژیم ایران به یمن قاچاق کرده بود، یک نفتکش سعودی را هدف قرار داده اند، ولی آسیبی به آن وارد نشد.

حوثی های یمن که احتمالا به وخامت این تعرض جنگی پی برده بودند، ادعا کردند که شناورِ مورد حمله، یک رزمناو بوده است. ولی این دروغ به کمک تصاویر ماهواره ای و قرائن دیگر، قاطعانه رد شد.

سخنان نخست وزیر اسرائیل نشان می دهد که از دیدگاه او اگر رژیم ایران درصدد برآید از طریق حوثی های یمن، رفت و آمد آزاد را در دریای سرخ مختل سازد، عملا علیه جامعه جهانی اعلام جنگ کرده است و باید بهای این ماجراجویی را بپردازد.

دریای سرخ یکی از آبراه های بسیار مهم بین المللی است و بخش اعظم داد و ستد بازرگانی بین آسیا و اروپا از طریق آن صورت می گیرد. دهانه شمالی این دریا، کانال سوئز است. اسرائیل نیز ارتباط خود با کشورهای آسیا، آفریقا و حتی اروپا را از طریق دریای سرخ و کانال سوئز و باب المندب انجام می دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy