Saturday, Aug 4, 2018

صفحه نخست » حمله به یک حوزه علمیه در جریان اعتراضات شب گذشته + فیلم

Hawzeh-attack23.jpgبی‌بی‌سی: علی هندیانی، رئیس حوزه علمیه اشتهارد در کرج، می‌گوید عده‌ای از مخالفان حکومت ایران، در جریان تجمع اعتراضی جمعه شب به ساختمان این نهاد حمله کردند، اما به دلیل اجرای "تدابیر لازم" نتوانستند آسیب جدی به آن بزنند.

آقای هندیانی به خبرگزاری‌های راستگرای فارس و تسنیم گفته است که جمعیتی حدود ۵۰۰ نفره مقابل ساختمان حوزه تجمع کردند و "در صدد ورود به حوزه علمیه برای شکستن درب‌ها و آتش زدن بودند".

به جز اخبار رسانه‌های نزدیک به حکومت، گزارش دیگری از چنین حمله‌ای منتشر نشده است. معترضان به شرایط سیاسی و اقتصادی در ایران جمعه برای چهارمین روز متوالی در چند شهر ایران قصد تجمع داشتند. ماموران امنیتی با بستن خیابان‌ها، زدن معترضان و استفاده از گاز اشک آور، مانع از شکل‌گیری تجمع گسترده شدند.

گوهردشت کرج یکی از مناطقی بوده که در روزهای گذشته در آن اعتراضات گسترده‌ای برگزار شده است.

رئیس حوزه علمیه اشتهارد گفته است پیش از حضور جمعیت چندصد نفره هم عده‌ای مقابل آن ساختمان تجمع کردند و شیشه‌ها را شکستند. او گفته است: "سپس بعد از رفتن این افراد... دوباره شروع شد و اینبار بیش از ۵۰۰ نفر حضور داشتند و شعارهای ساختارشکن و معاندانه سر می‌دادند." "طلبه‌ها را بعد از ظهر از حوزه منتقل کردیم و درب حوزه بسته بود و تنها شیشه‌ها را شکستند." آقای هندیانی می‌گوید چند نفر دستگیر شده‌اند و پلیس در حال جستجوی "خانه به خانه" برای بازداشت بقیه افراد است. در جریان اعتراضات زمستان ۱۳۹۶ هم در چند مورد خبر از حمله به اماکنی مانند حوزه‌های علمیه، از جمله در اهواز و تاکستان، رسید. هم در آن موج اعتراضات و هم در موج جدید، موضعگیری علیه روحانیون از محورهای اصلی شعارهای معترضان بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy