Thursday, Aug 9, 2018

صفحه نخست » فرمانده ستاد ارتش آمریکا: قاسم سلیمانی عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است

GhUS.jpgیورونیوز ـ فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۸ اوت در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود به نقش سپاه قدس در خاورمیانه پرداخت و هشدار داد که این نیرو آماده واکنش به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در تنگه هرمز است.

ژنرال ژوزف وتل که در مقر پنتاگون با خبرنگاران صحبت می‌کرد درباره فرمانده سپاه قدس ایران گفت: «من فکر می‌کنم که او فردی است که با خوی شدیدا تهاجمی‌اش بسیاری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده را ترتیب می‌دهد. هرکجا نشانی از فعالیت ایران می‌بینید، قاسم سلیمانی را آن‌جا می‌یابید. خواه در سوریه، خواه در عراق، خواه در یمن. او و سپاه قدسش آن‌جا هستند. از نظر ما نهادی که او تحت فرماندهی دارد تهدید اصلی و عامل فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده است.»

بیشتر بخوانید:قاسم سلیمانی: ترامپ قمار باز! من خودم به تنهایی در مقابلت می‌ایستم

فرمانده ستاد ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی درباره امکان بستن تنگه هرمز توسط ایران گفت: « هر بار که تنشی با ایران پیش می‌آید آن‌ها این مسئله را پیش می‌کشند. ایران توانایی‌هایی در این زمینه دارد شامل مین‌ها، قایق‌های انفجاری و دفاع موشکی ساحلی. اما فکر می‌کنم ما هم توانایی‌هایی داریم.»

او در ادامه گفت: «می‌دانید که ما به طور مرتب در منطقه مانورهای مین‌زدایی برگزار می‌کنیم و نیروها را در حالت آماده باش نگه می‌داریم. همین‌طور شرکای ما در منطقه به خوبی آموزش دیده‌اند و آماده رویارویی با چنین موقعیت‌هایی هستند.»

مقام‌های سیاسی و نظامی ایران طی هفته‌های اخیر و با نزدیک شدن به مقطع زمانی آغاز تحریم‌های آمریکا تهدید به بستن تنگه هرمز کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy