Wednesday, Aug 15, 2018

صفحه نخست » فرمانده ارشد سپاه: در آرزوی نبرد آخر با اسرائیل هستیم

sardar_081418.jpgبه گزارش ایران بریفینگ از پورتال خبری سپاه گیلان، عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان شامگاه دوشنبه در دیدار با ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، اظهار کرد: بزرگ‌ترین انگیزه‌ای که ما را زنده نگه داشته است، این است که خود را برای جنگ با اسرائیل آماده کنیم.

وی افزود: نام مجموعه ما قدس است و ما برای آن نبرد بزرگ لحظه شماری می‌کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، ادامه داد: ما ایرانیان به دنبال انتقام گرفتن ظلم‌هایی هستیم که بر ائمه روا گردیده است.

سردار عبدالله پور در پایان گزارشی از وضعیت یگان‌های سپاه استان ارائه کرد.

اینکه یک فرمانده ارشد استانی سپاه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت امر خود به یک نماینده جنبش فلسطینی ارائه نماید اقدامی است غیر معمول که تا کنون نمونه ای از آن را در سپاه شاهد نبوده ایم .

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار با بیان اینکه انتخاب اسم قدس برای سپاه گیلان ، انتخاب موفقی بوده است، گفت: انتهای این مسیر یقیناً پیروزی خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، با اشاره به اینکه فلسطین به دلایل مختلف حائز اهمیت است، افزود: این سرزمین مقدس متعلق به تمام مسلمین است.

ابوشریف با بیان اینکه پیروزی بنا بر وعده راستین الهی با جبهه حق خواهد بود،در پایان با اشاره به اینکه صداقت در رویکرد جمهوری اسلامی را مشاهده کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با این صداقت در مقابل تمام استکبار و احزاب کفر پیروز خواهیم شد.

اشاره فرمانده سپاه گیلان به نبرد با اسرائیل به عنوان نبرد آخر در حالی است که در سالهای ابتدایی جنگ ایران و عراق نیز شعار آزاد سازی قدس داده می شد ، سپاه پاسداران نیروهایی را نیز به سوریه و لبنان اعزام کرد تا به حمایت از فلسطین بر علیه اسرائیل جبهه ای را آغاز نمایند اما بر اساس مستندات تاریخی آیت الله خمینی از این اقدام محسن رضایی و هاشمی رفسنجانی مطلع نبوده و پس از اطلاع دستور بازگشت نیروهای سپاه را می دهد ، پس از آن شعار فتح قدس به «راه قدس از کربلا می گذرد » بدل شد .

با پایان جنگ و عدم توانایی ایران در فتح کربلا اما همچنان آزاد سازی قدس از اصلی ترین سیاستهای جمهوری اسلامی است .

بسیاری از کارشناسان سیاسی نظامی خاورمیانه جنگ بین ایران و اسرائیل در نهایت حتمی و آن را مصادف با پایان جمهوری اسلامی می دانند، از این رو شاید تعبیر این فرمانده سپاه به عنوان نبرد آخر پر بیراه نباشد.

حمایت ایران از گروههای فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی و ... فراز و نشیبهای فراوانی داشته است ، حماس که یک گروه جهادی سنی مذهب است بارها به ایران پشت کرده است که جنگ در سوریه با داعش یکی از آنها بوده ، حماس در جبهه ایران در سوریه در نقطه مقابل ایران و در کنار النصره و داعش بود .

اما جنبش جهاد اسلامی فلسطین که یکی از تندروترین گروه‌های فلسطینی محسوب می‌شوند و مواضع تندتری از حماس و دیگر گروه های اسلام‌گرای فلسطینی دارند. این سازمان دولت خودگردان فلسطین را نیز به رسمیت نمی‌شناسد و خواهان انحلال آن است.جهاد اسلامی فلسطین در اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط سه دانشجوی فلسطینی در مصر؛ فتحی شقاقی و عبدالعزیز عوده و بشیر موسی به عنوان بخشی از جهاد اسلامی مصر تشکیل شد. آن‌ها با وجود اینکه سنی بودند، اما از انقلاب اسلامی ایران تأثیر زیادی گرفتند ،فعالیت‌های جهاد اسلامی فلسطین با حمایتهای ایران پس از مدتی به‌طور مستقل از جهاد اسلامی مصر پی‌گیری شد و جهاد اسلامی مصر در ژوئن ۲۰۰۰ در اتحاد با القاعده سازمانی به نام قاعده الجهاد را شکل داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy