Thursday, Aug 16, 2018

صفحه نخست » ماجرای فایل صوتی بحث‌برانگیز آیت‌الله خامنه‌ای

KHAudio_081418.jpgایران اینترنشنال - در چند روز گذشته فایل صوتی از آیت الله خامنه ای در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که در آن، رهبر جمهوری اسلامی فرماندهان سپاه و ارتش را مخاطب قرار داده و گفته بود که باید مردم را سرکوب کنند.

در این فایل صوتی، رهبری جمعیت معترضان را میلیونی توصیف کرده بود و مقام‌‌های امنیتی را توبیخ می‌کرد که چرا چنین اجتماعی شکل گرفته است و به آنها می‌گفت که همه این اعتراضات هیاهوست و مردم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

هرچند دفتر آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به این فایل صوتی واکنشی نشان نداده است اما وبسایت خبرآنلاین انتساب این سخنان به رهبر جمهوری اسلامی را رد کرده و این فایل را جعلی خوانده است.

گزارش شده سازندگان این کلیپ کوتاه با تقطیع سخنان خامنه‌ای و با استفاده از تکنیک‌های تدوین صدا سعی کرده‌اند صوتی روان و یکنواخت از بیانات او ایجاد کنند تا مخاطب چنین برداشت کند که این صداها مربوط به یک سخنرانی واحد است:

آیت الله خامنه ای در طول دوران رهبری‌اش، بارها معترضان و و مخالفان جمهوری اسلامی را کم تعداد و ایادی دشمن و فریب خورده معرفی کرده است.

دستور علنی مقابله با معترضان از سوی آیت‌الله خامنه‌ای حداقل یکبار در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شده است.

او در نماز جمعه ۲۹ خرداد سال ۱۳۸۸ ، پس از آنکه در ۲۵ خرداد همان سال تظاهرات میلیونی در تهران و در اعتراض به آنچه معترضان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانستند، برپا شد، اعلام کرد که باید تظاهرات خاتمه پیدا کند و اگر چنین نشود مسوولیت تبعات و هرج و مرج با کسانی است که مردم را به خیابان آورده اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

فردای آن روز یعنی در ۳۰ خرداد سال ۸۸ ، نیروی انتظامی و لباس شخصی ها دست به سرکوب گسترده معترضان به نتیجه انتخابات زدند که باعث کشته و زخمی شدن برخی از معترضان انجامید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy