Thursday, Aug 16, 2018

صفحه نخست » انتشار گزارش محرمانه سازمان سیا درباره اخوان المسلمین

akhavanolmoslemin.jpgالعربیه - سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، مجموعه‌ای از اسناد محرمانه‌ای را منتشر کرد که اسرار جدیدی از گروه اخوان المسلمین و روش فعالیت این گروه را فاش کرده است.

این اسناد، شمار اعضای گروه اخوان المسلمین را، حدود ۳۰ هزار تن برآورد کرده که در ۲۴ گروه تندروی مرتبط با اخوان در سراسر جهان فعال هستند.

کارشناسان سازمان سیا در این اسناد، به نقشی محوری پرداختند که یوسف القرضاوی پدر معنوی اخوان المسلمین در ترسیم سیاست‌های این گروه و وضع تاکتیک‌هایش ایفا می‌کند. آن‌ها از «طرح‌ها و توطئه‌های» القرضاویی با وجود حضورش در دوحه پایتخت قطر، هشدار دادند.

برپایه این اسناد، گروه اخوان المسلمین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در دوره ریاست حسنی مبارک در مصر، خود را به عنوان «اصلح» برای حکومت در این کشور معرفی کرد. آن‌ها در همان حال، به نفوذ خود به ویژه در میان جوانان ادامه دادند.

کارشناسان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که این اسناد را تهیه کردند، به منابع درآمدی اخوان المسلمین هم پرداختند. مهم‌ترین منابع، فعالیت‌های بازرگانی و برپایی کارخانه‌ها و شرکت‌های صادرات و واردات است. علاوه بر آن، بازرگانانی که به اخوان المسلمین می‌پیوندند، ملزم به پرداخت ۱۰ درصد از درآمد خود به گروه هستند.

سازمان سیا، نگرانی خود را از افزایش نفوذ اخوان و ارتکاب اعمال تروریستی توسط این گروه، مخفی نمی‌کند. کارشناسان این سازمان همچنین از موفقیت اخوان المسلمین در بنای شبکه‌ای گسترده از راه جذب معلمان، دانشجویان و بازرگانان و همچنین تصرف شمار زیادی از شرکت‌های دلالی، بانک و هنل در قاهره و خارج از آن توسط این گروه، ابراز نگرانی می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy