Monday, Aug 27, 2018

صفحه نخست » اعتصاب غذای رامین حسین پناهی در زندان رجایی شهر کرج

Ramin_Hossein_Panahi.jpgخبرگزاری هرانا - روز دوشنبه ۵ شهریورماه وکلای رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام که از چندی پیش به دلیل نامشخصی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده، اعلام کردند که این زندانی در اعتراض به نقض حقوق قانونی و حکم صادره علیه خود با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام که چندی پیش به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است، در اعتراض به نقض حقوق قانونی و حکم صادره علیه خود از روز دوشنبه ۵ شهریورماه ۹۷ با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

وکلای این زندانی امروز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر و تشریح دلایل اعتصاب غذای رامین حسین پناهی از مسئولان قضایی درخواست کردند تا موانع موجود در برخورداری وی از کلیه حقوق قانونی‌اش برطرف شود تا او نیز بتواند مانند سایر زندانیان از فرصت‌های قانونی موجود در اعتراض به حکم و عفو برخوردار شود.

همچنین بنا بر گفته وکلای آقای حسین پناهی، وی از روز گذشته توسط ماموران امنیتی از زندان رجایی شهر خارج شده و اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

متن کامل این بیانیه را که حسن احمدی نیاز، یکی از وکلای رامین حسین پناهی منتشر کرده است در ادامه بخوانید:
"در شرایطی که متاسفانه کلیه راه‌های ارتباطی موکل رامین حسین پناهی به بیرون از زندان قطع شده است، اخبار واصله به خانواده و وکلای این زندانی حکایت از این دارد که رامین حسین پناهی که بصورت ناگهانی و غیر قانونی به زندان رجائی شهر کرج منتقل شده است، به دلایل زیر:

١- محرومیت از حقوق قانونی خود از جمله خدمات درمانی بیرون از زندان که به تایید مقامات بهداری زندان مرکزی سنندج رسیده است.

٢- قطع غیر قانونی ارتباط تلفنی با خانواده و وکلایش و ممانعت از ملاقات.

٣- محرومیّت از حقوق مساوی با سایر زندانیان و عدم ارائه خدمات داخل زندان.

۴- غیر قانونی و غیر عادلانه دانستن حکم صادره و ضرورت رسیدگی مجدد به اتهامات انتسابی در چارچوب راهکارهای قانونی.

لبان خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است و حسب اعلام تا زمان برآورده شدن درخواست‌های قانونی‌اش به اعتصاب غذا خود ادامه خواهد داد.

ضمن اینکه طبق اخبار واصله به خانواده موکل، نامبرده از شامگاه چهارم شهریورماه توسط ماموران از زندان رجائی شهر خارج کرده و هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی برای وکلا و خانواده وجود ندارد.

اینجانبان بعنوان وکلای رامین حسین پناهی با تاکید چند باره بر غیرقانونی بودن انتقال نامبرده به زندان رجائی شهر، از کلیه مقامات قانونی و مسئول درخواست می‌نماییم موانع موجود در برخورداری نامبرده از کلیه حقوق قانونی را برطرف نمایند و تمهیداتی فراهم گردد تا در پرتو رسیدگی عادلانه و قانونی حکم شایسته و عادلانه صادر شود.

شرایط موجود بیم اجرای حکم را در روزهای آتی بیش از پیش کرده و این در حالیست که با توجه به در جریان بودن رسیدگی به درخواست‌های تقدیمی به مراجع صالحه از جمله اعاده دادرسی موضوع مواد ۴٧٧ و ۴٧۴ قانون آئین دادرسی کیفری و درخواست عفو که تمامی این موارد ملازمه قطعی و منطقی با توقف اجرای حکم دارد، ضروری است از اجرای حکم خودداری گردیده و فرصت‌های قانونی موجود در اعتراض به حکم و یا برخورداری از عفو مانند هر زندانی و محکوم دیگری برای رامین حسین پناهی نیز فراهم گردد.

مازیار طاطائی، حسین احمدی‌نیاز، عثمان مزیّن / دوشنبه ۵ شهریور ۹۷″

لازم به یادآوری است رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی" محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی در خردادماه سال جاری از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.

لازم به ذکر است، رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد که با گذشت زمان مشخص شد وی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy