Tuesday, Aug 28, 2018

صفحه نخست » قیمت آپارتمان در تهران ظرف یک‌ سال «۶۲ درصد» افزایش یافت

maskan.jpgرادیو فردا ـ بانک مرکزی ایران گزارش داده است که متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه‌های املاک در تهران هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۱ و نسبت به مرداد پارسال ۶۲.۱ درصد افزايش نشان می‌دهد.

این گزارش که روز سه‌شنبه ششم شهریور در سایت رسمی بانک مرکزی ایران منتشر شده است، می‌افزاید تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مرداد امسال به ۱۲ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱.۲ و ۳۳.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی ایران، واحدهای تا پنج سال ساخت با ۴۴.۳ درصد، بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: بانک مرکزی

این گزارش می‌افزاید که در مرداد امسال شاخص کرايه مسکن در شهر تهران نسبت به مرداد پارسال ۱۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: بانک مرکزی

گزارش یاد شده تنها آمار مسکن مربوط به تهران را شامل می‌شود. با این حال، حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک، روز پنجم شهریور به خبرگزاری تسنیم گفته بود که به طور متوسط در یک سال اخیر قیمت مسکن رشد ۵۵ درصدی داشته و مردم به خصوص قشر ضعیف و متوسط جامعه را درگیر کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وی همچنین به عمر «غیراستاندارد» خانه‌ها در ایران اشاره کرد و گفت که «عمر بنا در کشور‌های پیشرفته ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال است و عمر بنا در ایران حدود ۵۰ تا ۶۰ سال بوده که این عدد کاهش یافته است؛ تا جایی که امروز به خانه‌های بالای ۱۵ تا ۲۰ سال کلنگی می‌گویند و این مسئله، تهدیدی برای هم ساخت‌وساز، هم مدیریت بحران و هم امنیت مردم است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy