Wednesday, Aug 29, 2018

صفحه نخست » "ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله و ۱۰۰ میلیون دلار به گروه‌‌های فلسطینی می‌دهد"

Hook.jpgالعربیه ـ برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ آگوست ۲۰۱۸ گفت که سپاه پاسداران ایران از سال ۱۹۷۹ ملت ایران را سرکوب می‌کند و با تشبیه رژیم ایران به مافیا، گفت که این رژیم آزادی‌های دینی مردم را نقض کرده و هیچ اندیشه جدیدی را در جامعه نمی‌پذیرد.

رئیس گروه اقدام ایران در یک نشست خبری موسسه دفاع از دموکراسی‌ها تاکید کرد که رهبر ایران و نیروهای سپاه پاسداران میلیون‌ها دلار در اختیار دارند، گفت که رژیم ایرانی شبیه مافیایی است که دارایی‌های ملت این کشور را به نام دین ولی برای تامین مالی تروریسم به غارت می‌برد.

رئیس گروه اقدام ایران خواستار این شد که ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد در هر زمانی سایت‌های هسته‌ای ایران را بارزسی کنند. او همچنین خواستار متوقف شدن برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران و متوقف شدن روند غنی‌سازی اورانیوم و خروج نیروهای ایران از سوریه و پایان داده به پناه داده به نیروهای القاعده شد. به گفته او ملت ایران خواستار خروج رژیم این کشور از سوریه شد.

هوک اعلام کرد: «ایران را از حضور در سوریه و اجرای برنامه‌هاییش محروم خواهیم کرد.»

هوک افزود: «تهران موشک در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد تا ریاض را مورد هدف قرار دهند.»

او گفت که ایران سالانه به حزب الله لبنان حدود ۷۰۰ میلیون دلار و به گروه ‌های فلسطینی از جمله حماس و جنبش جهاد اسلامی ۱۰۰ میلیون دلار می‌دهد.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش می‌کوشد بیشترین تعداد ممکن از کشورها را برای همراهی با تحریم‌ها علیه ایران و حزب‌الله همراه کند.

او افزود که آمریکا خود را ملزم به برقراری شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران کند. ایران پس از برجام درآمدهای هنگفتی زیادی در خاورمیانه داشت.

هوک گفت: «خروج ما از توافق هسته‌ای به ما آزادی دیپلماتیک برای مقابله با ایران خواهد داد. واشنگتن می‌خواهد رفتار ایران را تغییر دهد و نمی‌خواهد رژیم این کشور را مورد هدف قرار دهد.»

به گفته او ایران میلیاردها دلار خرج بی‌ثباتی خاورمیانه می‌کند و سپاه پاسداران ۸۰ درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy