Wednesday, Aug 29, 2018

صفحه نخست » شایعه «چوپانی» احمدی‌نژاد پس از دوران ریاست‌جمهوریش!

an_083018.jpgوبلاگ ناظران رادیو فرانسه - به ناگهان بسیاری از حساب‌های کاربری در کشور ترکیه با میلیون‌ها نفر دنبال کننده مدعی شده‌اند که محمود احمدی‌نژاد رییس دولت سابق ایران، پس از پایان دوران ریاستش، مشغول شغل چوپانی شده است. این ادعا که توسط بسیاری از حساب‌های کاربری در توییتر و یا اینستاگرام با بیش از دو میلیون، منتشر شده همواره همراه با یک عکس از محمود احمدی نژاد همراه با یک چوب دست در دل طبیعت است.

انگیزه این صفحه ها با میلیون‌ها نفر کاربر از پخش کردن این تصویر از محمود احمدی‌نژاد با این توضیح اشتباه مشخص نیست. اما این صفحه‌ها تماما یک جمله مشترک را منتشر کرده‌اند و آن این که محمود احمدی نژاد در یک روستا مشغول به دامداری است. البته در انتشار این شایعات و یا شایعات مشابه با این صفحه‌های مجازی در ترکیه تنها نیستند، همین شایعه و یا شایعه‌های شبیه به این در رسانه های روسی زبان و ارمنی زبان نیز دیده شده اند.

این اکانت اینستاگرام با بیش از یک میلیون و ششصد هزار دنبال کننده این شایعه را منتشر کرده است:

bd_1.jpg
توضیحاتی که هر دو بر اساس تصاویری که خود احمدی نژاد و رسانه‌های ایران از او منتشر می‌کنند نادرست است.

در واقع این تصویر، یکی از تصاویری است که از سفر تفریحی سال ۹۵ محمود احمدی‌نژاد به همراه خانواده‌اش به منطقه خوش آب و هوای کندلوس منتشر شده است.

این اکانت توییتر با بیش از دو میلیون دنبال کننده این شایعه را منتشر کرده است:

bd_2.jpgاین شایعه برای اولین بار نیست که شبکه‌های مجازی و حتی رسانه‌های برخی از کشورها را در می‌نوردد، در سال ۲۰۱۶ این شایعه در کشورهای کوزوو، قبرس و آلبانی به شکل گسترده‌ای منتشر شده بود و پایش به برخی از رسانه‌ها نیز رسیده بود.

محمود احمدی‌نژاد همچنان در فضای سیاسی ایران فعال است و مرتباً در شهرهای مختلف سخنرانی می‌کند، وی عضو شورای تشخیص مصلحت نظام نیز هست. او در خانه خود در محله نارمک زندگی می‌کند و مانند تمامی روسای جمهور سابق همچنان محافظان خود را دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy