Friday, Aug 31, 2018

صفحه نخست » دلیل سفر معاون وزیر خارجه بریتانیا به تهران

UKdFM_083118.jpgایران اینترنشنال - در راستای تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ برجام، آلستر برت، معاون وزیر خارجه بریتانیا امروز جمعه، ۹ شهریور وارد تهران می‌شود تا درباره آینده این توافق هسته‌ای بین‌المللی گفتگو کند.

پس از اعلام خروج دونالد ترامپ از برجام، این نخستین دیدار یکی از مقامات بریتانیا در این سطح است.

برت در بیانیه‌ای که پیش از سفر به ایران منتشر کرده، نوشته است: «مادامی که ایران به تعهدات مطرح در برجام پایبند باشد، ما نیز به آن متعهد می‌مانیم زیرا باور داریم که بهترین راه تضمین آینده‌ای امن و ایمن برای منطقه همین است.»

به گزارش رویترز، برت قرار است درباره افراد دوتابعیتی که در ایران زندانی هستند نیز مذاکره کند.

یکی از خبرسازترین زندانیان دو تابعیتی در دوسال اخیر، نازنین زاغری است. او ۱۵ فروردین ۹۵ هنگام خروج از ایران همراه با دختر خردسالش دستگیر و به زندان منتقل شد. زاغری پس از بیش از دوسال زندان هفته گذشته برای سه روز به مرخصی آمد اما برخلاف تصور خانواده و وکیل او، مرخصی‌اش تمدید نشد و مجبور به بازگشت به زندان شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

***

خبرگزاری فارس هم نوشت، برخی رسانه‌های عربی نظیر العربیه و اسکای نیوز عربی این خبر را مخابره کرده و مدعی شده‌اند که سفر برت به تهران با هدف گفت‌وگو در خصوص آنچه نقش مخرب ایران در سوریه و یمن خوانده شده، صورت گرفته است. اسکای نیوز منبع خبر خود را وزارت خارجه بریتانیا ذکر کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکنون در خصوص این خبر واکنشی از خود نشان نداده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy