Saturday, Sep 1, 2018

صفحه نخست » رهبر جدایی‌طلبان اوکراین، نزدیک به پوتین ترور شد

ukrain_090118.jpgیورونیوز - الکساندر زاخارشنکو، رهبر جدایی طلبان اوکراین در انفجار کافه‌ای در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین روز جمعه ۳۱ اوت کشته شد.

روسیه که حامی جدایی طلبان اوکراینی است، کی‌یف را مسئول این انفجار و کشته شدن زاخارشنکو دانست.

مقامات اوکراینی هرگونه اتهامی درباره دست داشتن در این انفجار را رد کرد و مدعی شد که اختلاف داخلی جدایی طلبان منجر به این حادثه شده است.

الکساندر زاخارشنکو که از سال ۲۰۱۴ رهبری جدایی‌ طلبان اوکراین را بر عهده داشت «به علت جراحات ناشی از انفجار در یک کافه در مرکز دونتسک جان خود را از دست داد.»

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

درگیری میان ارتش اوکراین و جدایی طلبان شرق از آوریل ۲۰۱۴ آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

روسیه با کشته شدن الکساندر زاخارشنکو به گفتگوهای نرماندی پایان داد

وزارت خارجۀ روسیه می‌گوید با کشته شدن الکساندر زاخارشنکو رهبر جدایی‌طلبان اوکراین، ادامه دادن به گفتگوهای موسوم به «مذاکرات نرماندی» غیرممکن است.

این گفتگوها که در ۶ ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی به ابتکار رهبران چهار کشور آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه آغاز شد، به دنبال حل و فصل مناقشات در شرق اوکراین است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز شنبه با اشاره به قتل الکساندر زاخارشنکو گفت: «این وضعیت پیچیده‌ای است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد... این غیرممکن است که دربارۀ گفتگوهای پیش‌رو در چهارچوب مذاکرات نرماندی که بسیاری از شرکای اروپایی ما خواستار برگزاری آن هستند، سخن گفت.»

الکساندر زاخارشنکو، رهبر جدایی‌طلبان اوکراین که از حمایت‌های گسترده روسیه برخوردار بود جمعۀ گذشته در اثر انفجار بمبی که در یک کافه جاسازی شده بود، کشته شد.

در زمان حادثه الکساندر تیموفیوف، وزیر دارایی دولت خودخواندۀ دونتسک که از متحدان نزدیک زاخارشنکو محسوب می‌شود نیز در کافه حضور داشت که بشدت زخمی و روانه بیمارستان شد.

الکساندر زاخارشنکو که ۴۲ سال سن داشت، در نوامبر ۲۰۱۴ میلادی از سوی فرماندهان روسی به عنوان رهبر جمهوری خودخواندۀ دونتسک انتخاب شد. او آخرین رهبر جدایی‌طلبی است که تا این لحظه در جریان درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده است. این درگیری‌ها تا کنون بیش از ۱۰ هزار کشته بر جای گذاشته است.

زاخارشنکو پیش از این یک‌بار نیز در جریان درگیری‌های شرق اوکراین از ناحیه بازو زخمی شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy