Sunday, Sep 2, 2018

صفحه نخست » علی اکبر امیدمهر: حقایق پشت پرده دیدار معاون وزیر خارجه انگلستان از تهران

UK_090118.jpgعلی اکبر امیدمهر، دیپلمات پناهنده جمهوری اسلامی

دیدار روز جمعه نهم شهریور آلیستر برت با مقامات رژیم در تهران،برخلاف آنچه که رسانه ها،اعلام نشده ،نوشتند.باتوجه به صورت مذاکرات تهییه شده از سوی کارکنان وزارتخارجه،بسیار هم اعلام شده و روی محور مسائل زیر بود:


- توصیه انگلستان به مقامات رژیم در آستانه سفر نماینده ویژه آمریکا به خاورمیانه و رایزنی در باره مسائل سوریه با مقامات اسرائیل اردن و ترکیه.


- رژیم چکار باید بکند که در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد،آتو دست آمریکا و دیگران نداده و محکوم نشود.


- رژیم نباید در حمله رژیم سوریه و روسیه به ادلب شرکت کند.که اگر شرکت کند و باز از سلاح شیمیایی استفاده شود.این کار زمینه را برای صدور قطعنامه هم در شورای امنیت و هم اجلاس سالیانه مجمع عمومی(هفتاد سومین در 27 شهریور)،فراهم می کند.


-هماهنگی ها و توصیه های لازم به رژیم در مسائل موشکی(انتقال به عراق)،منطقه، برجام و تحریم ها و غیره،با توجه به همکاری های نزدیک و اهداف مشترک هر دو کشور با حکومت عراق.


- در دیدار آتی (جمعه 16 شهریور) رژیم با هیات روسی و ترکیه،تمام هندوانه ها را ،در سبد پوتین نگذارد.


-در مقابله با تحریم هایی که از ماه نوامبر اجرا میشود.انتقال قسمتی از سپرده های شخصی مقامات رژیم از انگلستان به مناطق دیگر از جمله به تهران،آنکارا،هنک کنگ،دوبی،اسلام آباد،کابل، عراق،ارمنستان.


توضیح:
1-الیستر برت زمانی که وزیر مشاور در امور خاورمیانه و شمال آفریقا بود.در مراسم تحلیف روحانی در 13 مرداد 96 شرکت و توصیه هایی برای تحکیم قدرت و بقای رژیم نمود.
2- بعد از خیزش ملی 9 دیماه 96 نیز جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلستان به همراه لرد لامونت(هر دو از مدافعین سرسخت رژیم) وزیر دارایی اسبق و ریس کنونی اطاق بازرگانی انگلستان-ایران در 19 دیماه وارد تهران شدند.
3- مسئله آزادی نازنین زاغری بهانه و وی اسیر توطئه فیمابین برای گمراه کردن اذهان عمومی از آنچه که در روابط ایندو،درپشت پرده می گذرد،میباشد.اینهمه سفر و دیدار درین مورد انجام گرفته،اما نتیجه این دیدار ها در راستای تثبیت بقای رژیم،غلبه برقیام مردم، و سرانجام نجات رژیم از بن بست های داخلی و خارجی و فروپاشی بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy